Mariannedrömmar!

Jag och Melvin har bakat Mariannedrömmar idag!:)


Melvin måttar i mjölet!!


resultatet!

Recept! ca 60st

ingredienser:

150 g margarin

4 dl strösocker

3 msk vaniljsocker

1 dl matolja

1 tsk hjorthornssalt

5,5 dl vetemjöl

1 påse mariannekarameller

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 150 grader.

2. Krossa mariannekaramellerna i en mortel. (Jag stoppade dom i en påse och hamrade dom på en skärbräda)

3. Rör matfett, socker och vaniljsocker riktigt pösigt.
Tillsätt matoljan i en fin stråle, under omrörning. Blanda
Hjorthornssaltet med mjölet och blanda ner det.
Rör sist ner mariannekaramellerna.

4. Rulla ut degen till längder, på mjölat bakbord, dela upp antalet
delar. Rulla bollar och lägg på plåtar med papper.

5. Grädda kakorna ca. 20 min. Gör helst en provkaka före. (vilket jag aldrig orkar göra:)

Helt okej kaka, men inte alls lika god som rocky road!!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0