VALBORGS!!:)

På dagen jobbade jag, sen snabbt hem och byta kläder för att fara till mina föräldrar dit vi var bjudna på middag!!

När vi satt och åt förrätten började vi prata om att det går vattkoppor på Melvins dagis!! Jag sa att jag var så orolig att han skulle få det nästa vecka då vi ska åka utomlands! Då var det någon som sa: Men har du kollat noga då, så att han inte fått någon prick? Så jag gick och började granska kroppen på han, efter ett tag ser jag att han faktiskt har fått en prick:) Så jag utbrister överlycklig: JAAA han har en prick här, visst är det en vattkopper?? Som tur är, var Majvor också där och hon är sköterska och hon bekräftade att det var en vattkoppa:) Sen hittade vi även några fler prickar:) Har aldrig blivit så glad av att se några prickar förr!!! Då är han frisk till veckan när vi åker!!:)


Förrätt: Chévre toast! (vi hade knytkalas, så jag och Simon hade med
förrätten!)


Varmrätt: Grillat kött, potatis med vb-ost, sallad och kantarellsås! (Den
hade mamma och pappa ordnat)


Efterrätt: Kladdkakatårta! (hade Majvor och Lasse med sig)

Allt var supergott!!:)



Efter vi ätit for jag, Simon och Simon till majbrasan vid folkets hus! Stackars
Melvin som var sjuk fick stanna hemma!:/


Simon dansar disco!!








Sen såg vi fyrverkerierna!!


Sen cyklade vi tillbaka till mappa!!:)


Där körde vi hattleken!!:) Majvor!


Lasse! Marie gissar på fel lag som vanligt;)


Marie!


Leif! Jag måste ha glömt ta kort när Simon gjorde charadern! Mamma
skulle ta kort när jag gjorde! När jag var klar sa jag: Du tog ju inte ett
kort!
Mamma: Men jag tog ju hela tiden!
Jag: Nej , det var ju bara blixten som ställer in sig! Du måste ju hålla in
knappen ett tag!
Mamma: Jaha!:)

Mycket trevlig kväll var det!! Bäst av allt var nog att Melvin fick vattkoppor nu
och inte till veckan:) Nu blir det väl en del VAB i veckan kan jag tänka:/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0