21,3!

Är det antal mil jag och Bettan cyklat idag!!!
 
Vi startade vi 06,45 i morse! Flöt på riktigt bra! Kom fram till Fällfors och tog en liten paus!:) Där tar jag upp telefonen för att ta kort! Ett kort blev det där, sen dog min telefon:( Nu går det inte ens ladda in den bilden på datorn, så tyvärr inga kort!! Telefonen var fulladdad på morgon! Måste ha igång något som drar sjukt mycket ström!!
 
Efter att ha intagit en snickers, cyklade vi vidare mot Piteå!! Kändes riktigt bra! När vi kom fram satte vi oss på en uteservering och åt en Kungens Pasta! (Pasta med oxfilé och champinjoner) Efter vi ätit klart hamnade vi i matkoma! Vi blev såå trötta! Så vi kände att vi behövde en sockerkick för att börja trampa hem! Vi handlade lite godis! (Eller ganska mycket godis) Vi blev genast piggare och hoppade på cyklarna! Men när vi kollar upp på himlen är det ett stort svart moln, just åt det hållet vi ska!! Vi tror ett tag att vi ska klara oss från ovädret, men plötsligt blixtrar det till och smäller världens smäll nästan direkt!! Jag blir så rädd och börjar toktrampa på cykeln och skriker något i stil med: MAMMA, JAG VILL VARA HEMMA NU!!!!! Haha:) Förstår inte varför jag fortfarande 30år gammal ropar på mamma när jag blir rädd!!:)
 
Åskan höll inte i sig, men det började tokregna, så vi blev ganska sjöblöta!! Men det var så varmt i luften, så det gjorde inte mycket!!:)
 
Vi passerade Hemmingsmark och allt var frid och fröjd! Var mycket vägarbeten dock, så man fick cykla på en hel del grus!! Någonstans mellan Hemmingsmark och Ålund kör jag över ett vägarbete och när jag kommer på asfalten igen upptäcker jag att det har blivit punka på mitt ena däck!!:( NEJ!!! Vi ville absolut inte ha punktering idag, då vi inte hade med oss någon pump!! Så det fick bli att ringa mamma! Snäll som hon var kom hon med en pump! Vi hade ganska mycket tid på oss när vi väntade på att hon skulle komma! Då vi aldrig fixat en punktering förut, passade vi på att öva, medans vi väntade! Till slut satt det och vi visste nu hur man bytte slang i däcken!! När mamma kom med pumpen fixade vi däcket, sen fick vi åka en bit med bilen! Fram till Fällfors! Så ca 2 mil skjuts fick vi!! Riktigt skönt!! Tack mamma!!!:)
 
Sen trampade vi glatt hem!!:) Det är klart att vi kände oss lite slitna, men det kändes ändå riktigt bra!! Som det känns nu kommer vi att klara Vättern galant!!:) Kanske inte på så bra tid, men huvudsaken vi får oss igenom!!!:)
 
Nu blir det vila från träning fram till fredag 23,34 då våran start går!!!:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0