LIDINGÖLOPPET!!

Nu är det gjort, Klassikern är fulländad! Vi har nu åkt 9 mil skidor (vasaloppet), cyklat 30 mil (Vätternrundan), Simmat 3km (vansbrosimmet) och sprungit 3mil (Lidingöloppet)
 
Klockan 07,15 hoppade vi på bussen i ursviken för att åka ner till Stockholm (Lidingö)! Vi stannade två gånger på vägen ner, en gång för lunch och en gång för fika! Vi var framme vid 19-tiden! Vi packade upp våra grejer i gympasalen som vi skulle sova i, sen gick vi till en pizzeria nära och åt middag! (lasagne) Sen gick vi ner till mässtälten och hämtade ut våra nr-lappar! Efter att ha kikat runt lite, gick vi tillbaka till skolan och sov!
 
Vaknade ganska tidigt och gjorde oss klara, sen gick vi och åt frukost strax före 9! Jag åt gröt och ägg, vilket jag har gjort senaste månaderna för att magen ska vara van vid det! Sen var det bara att få tiden att gå tills vi skulle springa! Våran starttid var 13,50! Lite dum tid tycker jag, hade gärna startat tidigare! Vi ville ju inte äta lunch nära inpå då vi skulle springa, så det blev bara ett litet mellanmål vi 11!
 
Frukost!!:)
 
Vid starten!!
När starten gick, kändes det ändå hyffsat bra!! Jag tog det väldigt lugnt som jag bestämt att jag skulle göra! Foten och benet kändes okej!! Jag var väldigt orolig hur det här skulle gå! Både om foten skulle "funka" 3 mil och sen var jag orolig om jag skulle orka! Då jag inte kunnat träna nästan någon löpning! Det längsta jag sprungit innan var 1,3mil!!
 
Första två milen kändes riktigt bra och jag tänkte att det här kommer nog att gå bra! När tredje milen började kom en brant backe som jag bestämde att jag skulle gå uppför! När jag väl var uppe och skulle börja springa blev det väldigt svårt att komma igång igen!! Det började ta ordentligt ont i benen och foten!!! När det var 5km kvar kom den omtalade abborrbacken och då kom även krampen i mina vader!! Så det gick inte fortsätta springa!! Jag fick gå en bit, sen stanna och stretcha, sen gå en bit, stanna och stretcha!! När det var ca 500 meter kvar lyckade jag springa sista biten! (Bara för att det var publik där och när jag såg målet ville jag så gärna vara i mål!!!!) Jag kom i mål på skit-tiden 3 timmar och 46 minuter!! Men jag kom i MÅL!!!!:)
 
För Bettan gick det superbra!!! Hon kom i mål på 3 timmar och 4 min (tror jag det var) GRYMT!!!!!
 
Efter loppet duschade vi sen gick vi och åt en pizza! Efter det gick vi till en butik och köpte chips och godis, sen tog vi en taxi tillbaka till skolan, läste en stund sen sov!!
 
På söndagen gick bussen hem klockan 8 på morgon! Det blev typ 24 timmars restid på en helg!!
 
Nu är känslorna blandade!! Det känns superskönt att nu få träna det man känner för, känns lite tomt att det är över, känner mig besviken att inte avsluta med en bra tid och känner mig glad att vi lyckades!!!:)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0