ATT GÖRA KNÄCK..

Jag förstår varför jag drar mig för att göra knäck! Jag gör nästan aldrig knäck själv!
Varför:
  1. Det är pyttesmå formar som man ska lyckas träffa av.
  2. Det är varmt
  3. kletigt
  4. söligt
  5. svårt
Ja! Jag skulle kunna fortsätta...
Men, Simon ville att vi skulle göra knäck, så jag tänkte hur svårt ska det va!!??
Sen såg jag här om dagen på Facebook någon som hade använt sig av en tom sirapsflaska och skrev
att det var toppen och blev inget kladd!
Så sagt och gjort, vi kokade knäcken som klarade kulprovet, jag tog en tom sirapsflaska, en tratt och hällde
i knäcksmeten.
Så här långt såg allt ut att gå jätte bra!
Jag tar sirapsflaskan siktar på den första lilla formen...
... POOFF säger det bara och ut sprutar det knäcksmet så det står härliga till:/
 
Barnen hade ställt upp dom små formarna så fint, i färgordning och allt:/
Försök nr: 2
Fick i smet i en form, sen när jag gick över till nästa form, sa det Poooof igen:/
Försök nr 3. Det blev några få knäck till slut!
 
Nästa gång köper jag nog färdiga knäck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0