2014-07-13

Är mitt tredje barns personnummer!:) Klockan 22,29 igår kom lillebror till världen!
 
Gårdagen började med ett läkarbesök på morgonen! Han kollade så allt såg bra ut med
bebisen, sen gjorde han en hinnsvepning. Det lät på doktorn som han trodde det skulle
sätta igång under dagen, annars skulle jag återkomma dagen efter för igångsättning!
 
Jag började få värkar mitt på dagen, som kom tätare och tätare!
 
Vid halv 5 på afton var det ca 5 minuter mellan värkarna och vi åkte in! Dom kollade
värkarna och bebisens puls!
 
 
Sen kollade dom hur öppen jag var, vilket visade sig vara mellan 2-3cm. Dom tyckte
det hade hänt för lite för att vi skulle stanna, så 17,30 blev vi hemskickade och skulle
återkomma om två timmar.
 
Vi åkte hem och nästan genast började värkarna göra mer ont! Men jag tänkte
lika bra att hålla igång, så går det säkert fortare! Vi spelade crocket med barnen!
 
Klockan 19,15 började vi åka in mot stan igen, då var det 3-5 minuter mellan
värkarna, som gjorde riktigt ont!
 
När vi kom in satte dom en kurva och sen kollade dom igen hur öppen jag var,
3 cm! Jag blev lite besviken på hur lite som hänt! Men jag fick stanna, då jag kände
att jag började vilja ha smärtlindring. Vi fick ett rum och jag fick lustgas, sen gick det
fort! Kändes som när en värk var över, kom nästa direkt! Jag sa att jag ville ha
ryggmärgsbedövning och hon kollade än en gång hur öppen jag var, 5cm. Nu hade jag
värkar i stort sätt hela tiden och hon ringde efter narkosläkaren! När han kom vid 21.00 var
jag helt öppen! Han satte ryggmärgsbedövningen och all smärta bara försvann! Det var
bland det skönaste jag varit med om! Sen var det bara att invänta krystvärkarna som knappt
tog ont, då bedövningen verkade så bra!
 
Jag efter ryggmärgsbedövning!
 
Klockan 22,29 kom denna lilla prins!
Natten sov han bra, jag tog upp han en gång och ammade, annars sov han!:)
 
Han gick igenom besiktningen på läkarbesöket utan anmärkningar och vi fick åka
hem!:)
 
 
 
Redo för hemfärd!:)
Fick äntligen träffa storebrorsorna! ♥
Stolt storebror! ♥
♥ Dom hade klätt upp sig, dagen till ära! ♥
På liten prommis med nya familjemedlemmen!:)
Nu är vi hemma, vilar, myser och lär känna mini!♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0