TUR DET ÄR NÄRA!!

Då det varit strykande åtgång på toscakakan jag gjorde för några dagar sedan bestämde jag mig för att göra en till!:) Jag upptäcker att vi har ett ägg för lite, annars hade vi allt! Så jag cyklar över till mina föräldrar och lånar ett ägg av dom! När jag kommer hem sätter jag igång, slår på ugnen och ska klä en ugnsform med smörpapper och upptäcker att vi har slut smörpapper! Så jag hoppar på cykeln igen och far hem till föräldrarna och hämtar smörpapper! När jag kommer hem klär jag in ugnsformen och ska börja med smeten! Ska kläcka fyra ägg och he i bunken, 3 ägg gick bra, det fjärde satt fast i kartongen och gick inte så bra! Ägget flöt ut i hela äggkartongen. Hoppade på cykeln för tredje gången och hämtade ett nytt ägg! Efter det flöt det tack och lov på bra och det slutade med en god kaka!:)
 
 
Förutom att ha cyklat fram och tillbaka till morsfars och bakat kaka, har vi idag:
* Målat en hel del på staketet
*köpt blommor och krusbär
*planterat blommor och krusbär
Nu har vi snart äpplen, röda vinbär och krusbär! Gott!! (Bara det blir några bär:)
* Klippt delar av gräsmattan
* Tvättat delar av huset
* Ätit mumsiga jordgubbar
Bra utedag, trots att det inte varit något kanonväder!!:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag och Leif sitter på altanen och håller på att skratta ihjäl oss,
Då vi läser hur många gånger du var tvungen att cykla hit 3ggr,
Tur att vi hade ägg och smörpapper hemma. Ha ha :-)

2014-06-05 @ 20:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0