FJÄLLEN!!

För en vecka sen åkte vi till fjällen (Ammarnäs)! Vi kom fram ganska sent på onsdagkväll! Såg på termometern att den visade -23 grader!! Kändes inte jättelovande! Men redan på morgonen dagen efter hade det halverats och det var ca -12! Vi tyckte ändå det kändes för kallt för skidbacken, så vi for ut på en skotertur!:)
 
 
Jag och barnen i skoterpulkan!!
Simon tolkar med snowboarden efter oss!!:)
Vi stannade på ett ställe där det både gick åka pulka och fiska!!
Jag och Melvin åker madrass!!:)
När vi kom tillbaka till stugan svidade jag, Simon, Vickan och Jocke om och for ut en sväng med längdskidorna!!:)
Kan säga att det blev ett ordentligt träningspass då det inte var kvar något spår! Hade snöat igen helt och hållet!!
 
På fredagen var det betydligt bättre väder så då tog vi en heldag i skidbacken!!:)
 
Underbart!!! Nypistad backe och strålande sol!!:)
 
Jag och barnen på toppen!!:)
Simon!!:)
Melvin själv i barnliften för första gången!!:)
Det klarade han galant!!
 
Så jag fick åka bräda!!:)
Emil, Simon och Jocke!!
På lördagen blev det skoter och fiske på fm och skidor/snowboard på em!!
 
Barnen väntar på att få åka skotern!!
 
Simon!!:)
 
Idag fick Simon sitta med barnen i pulkan och jag på skotern!!:)
 
Melvin pimplar!!:)
Simon pimplar!!:)
 
Korv och pinnbrödsgrillning!!:)
Jag och Melvin gick på äventyr!!:)
Hopp!!
På väg tillbaka!!
Skidbacken!!
 
Melvin ville åka i barnbacken så jag fick åka snowboard även denna dag!! Hur härligt som
helst med sol!!!:)
 
Melvin i storhoppet!! Första åket han gjorde själv for han i lite för hög fart rakt ut i det här hoppet!! Han flög rätt
rejält!!:) Han blev lite rädd och tog det betydligt lugnare sen!!:)
 
Simon i storhoppet!!:)
Simon och Simon ute i mjuksnön!!:)
På lördagkväll gick vi ut och åt supergod mat och firade Inger som blev 60år!!:)
Melvin på restaurangen!!:)
Simon på restaurangen!!:)
Tusen tack för allt!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0