Barnmorskebesök!!

I torsdags var jag till barnmorska igen!  Nu börjar kontrollerna bli tätare!!:) Jag är nu i vecka 33 och tiden springer fram!!!!
 
Alla värden var fortfarande bra!!:)
Blodtryck: 108/61
Järn: 131
socker: 5,7
Vikt: 68kg (vägde exakt som förra gången jag var där!!:)
Magen hade inte vuxit mycket, men det var lite svårt att mäta, då bebis inte var så stilla!!:) Men jag ska dit på två veckor igen! Barnmorskan sa att det inte var något att oroa sig för!!:)
Bebisens puls var låg denna gång! Först låg jag på rygg då hon kollade pulsen och då var den låg!! Sen fick jag lägga mig på sidan och då kom pulsen upp!! Då låg den på i snitt 130 slag/min! Så jag ska försöka att inte ligga på rygg då jag sover, då bebis trycker mot min kroppspulsåder! Det är visst inte så bra vare sig för mig eller bebis! Jag har känt att jag börjar må lite illa då jag ligger på rygg, men när jag lägger mig på sidan så får jag sån halsbränna!! Men hädanefter får jag äta halsbrännamedicin och ligga på sidan!!:)
 
Annars mår jag ganska bra måste jag ändå säga!! Ryggen känns mycket bättre nu sen jag slutade jobba!! Skönt! Fogarna är inte så bra, men värst när jag går! Halsbrännan kommer och går, men kommer mest när jag ska sova!! Humöret är väl inte på topp hela tiden, stubinen lite kortare en vanligt!!:/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0