PÅSK!

Skärtorsdag:
Barnen var utklädda till påskgubbar!:) Vi var ute och letade ägg i karamellkungens
äggjakt!:) Sen gick Simon och Melvin ut och gick påskgubbar! Godiset dom samlade ihop,
fick dom inte behålla! Jag lovade istället att dom skulle få välja en dag som dom skulle få
äta godis under påsken och då få köpa en stor godispåse! Det verkar gå mycket magsjuka,
så känns onödigt att dom ska äta ur godiset som en massa andra har varit och rört i!:)
 
Långfredag:
Hade vi halv 8 hos oss, med släkten:)
Vi samlades hos mina föräldrar, där tjejerna planerade förrätt och efterrätt,
killarna planerade varmrätt! Sen gick vi tipspromenad ner till konsum för att handla.
 
På väg ner till konsum stod en påskkärring och bjöd på dryck!:)
När handlingen var avklarad gick killarna till mina föräldrar och badade och tjejerna
gick hem till oss och förberedde för och efterrätt och gav barnen mat.
Sen var det tjejernas tur att gå och bada, medans killarna var hos oss och
lagade varmrätten!:)
Mycket skönt!:)
Efter badet gick vi till oss!
Där vi åt trerätters middag:)
Förrätt: Chevretoast.
Varmrätt: Kött, potatisgratäng, sallad och sås!:)
Efterrätt: Glass, grädde och hallon på marängbotten!:)
Killarna vann med deras varmrätt, men jag skulle ge hela måltiden 10p.:)
Mycket trevlig kväll!:)
 
Påsklördag:
Blev lite städning, promenad och hemträning på dagen.
På kvällen var vi till svärföräldrarna i bergsbyn!
Dom bjöd på supergoda lammfärsbiffar, potatisgratäng, sallad och sås!
Till efterrätt var det god glass!:) Tyvärr tog jag inte mycket bilder:/
Också en trevlig kväll!:)
 
Påsksöndag:
Underbart väder med sol! Satt ute i solen och läste en stund. Vi tog en cykeltur (Maltes första)
till lekparken.
Kul att gunga!:)
Lekparken!:)
Det var kul att åka bak på cykeln, så länge cykeln rullade!:) Inte kul när
den stod still!:)
 
På kvällen var jag, Lill-Simon och Bettan på bio!:)
Barnen valde att äta godis den här dagen! Simon ville äta godis till bion, så han
fick köpa en stor godispåse:) Men nu tror jag det får dröja ett tag till det blir godis
nästa gång!
Vi såg:

Tycker den var superbra!!:)
 
Nu ska jag försöka göra lite "nytta" här hemma!:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0