6 MÅNADER!♥

Tänk att våran lill-plutt redan är ett halvt år!!
 
Här var han ca 1 månad!:) Smal som en liten streckgubbe!:) Vägde fortfarnade
under 4kg och var 55cm lång!:)
 
Nu är han 6 månader!
Har vuxit till sig ordentligt! 8 275g och 71,4cm lång.
Igår var vi på Malte´s 6-månaders kontroll och allt såg bara bra ut!:) Han fick
sin andra vaccination! Han blev såklart lite ledsen och det kom en liten tår:(
Jag tycker det är så jobbigt när man ska ta dom där sprutorna! Han är ju så liten
och förstår inte varför man sticker han så det blir ont! Nödvändigt ont!!
 
Nu har jag också slutat amma helt! Jag hade bestämt att amma 6 månader, så det
känns bra!:)
 
Malte
Är en underbar unge! Han är för det allra mesta nöjd och glad! Jag kan nog räkna på
en hand dom gånger han gråtit otröstligt! Visst kan han bli lite gnällig ibland, men blir
nöjd bara man tar upp han och tröstar! Han har senaste nätterna sovit bra hela nätter
och det är för att han nu håller sig mätt! Vi ger han ganska mycket mat på kvällarna, gröt
och ersättning!
 
Han är väldigt lätt att ta med överallt! På gymmet hänger han med flera gånger i veckan och
sitter nöjd i bilstolen och tittar när vi tränar!:) Nu är det bara att hålla tummarna att det fortsätter!
Jag inser att det kommer att bli svårare när han börjar vilja röra sig mer!:)
 
Han har varit otroligt frisk (peppar, peppar) lite täppt i näsan någon gång, men har än aldrig
haft feber!
 
Malte gillar att bada, "leka" liggandes på mage och han älskar när storebrorsorna busar med
honom!:)
 Han har lärt sig vända sig från rygg till mage, han snurrar runt lite på golvet (han har inte
lärt sig ta sig framåt), han kan sitta lite själv (Men man måste vara beredd att han kan tippa)
 
Tiden går på tok för fort....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0