Festival.

Torsdag.
Har varit/är ganska låg nu, men försöker att inte sitta hemma och deppa ihop.
I torsdags drog pappa med mig på gymmet en sväng och det känns inte som jag tappat lika mycket i styrka
på det här cellgiftet. Tog det lugnt såklart, då jag äter penicillin och vill inte åka in igen, men provade en 1:a på 50kg i bänkpress och det kändes lätt:)
 
På kvällen var vi på Simons lägeravslutning i Munkviken.
Vi började med fika.
 
Sen gick vi runt på olika stationer där konfirmanderna hade olika uppdrag.
Simons grupp utförde en sång, tjejerna sjöng och killarna rappade:) Så imponerad av Simon♥
Sen fick vi föräldrar spika fast våra synder på ett kors:)
 
Fredag:
Simon hade konfaträff på morgonen, så efter att ha skjutsat dit han, satte jag och Melvin igång att baka.
Vi gjorde elaka gubbar.
Melvin tyckte det bästa var att slicka ur skålen (såklart!)
 
När Simon kom hem åkte vi upp till festivalen.
Där mötte vi upp Jolla, Nicklas, William, Juana, Oliver och Liam. Åt lunch (oxrulle)
 
Sen fick barnen åka karusell.
Melvin tyckte bäst om radiobilarna.
Melvin åkte ett åk av denna karusell med Simon och William, men blev jätterädd och tyckte inte alls det var 
kul.
 
Simon och William var varken rädd för snurr, fart eller höjd:)
 
Den här var mer i Melvins smak:)
 
Fredagkväll fick jag lite feber igen, så tog det väldigt lugnt och det hade gått över till morgon.
 
Lördag:
Hade tänkt åka upp till festivalen med bara Malte den här dagen, men då ville Simon med upp och klippa sig, så då kunde jag ju inte lämna Melvin hemma. Pappa följde med mig och hjälpte till. (Stora Simon jobbade både fredag och lördag.)
 
När vi kom upp till stan mötte vi barnens farmor, farfar, faster och småkusiner, så då hängde vi med dom efter att Simon klippt sig:)
 
Jag åt langos:)
 
Efter maten ville Simon hem, så han och pappa åkte hem och vi andra gick mot karusellerna.
Tripp, trapp, trull♥
Hur söta♥
Jag hade tänkt att bara Malte skulle få åka idag, då Melvin fick åka dagen innan, men Malte visade sig inte gilla karuseller..
Så Melvin fick åka:) Här med Vickan och Vilmer:)
Hoppborgen tyckte Malte var kul:)
 
Direkt vi kom hem for jag och Bettan till gymmet och pappa kom och passade barnen.
 
På kvällen hade vi bjudit hem Jolla, Nicklas, William och Bettan på middag. Bettan kom tidigare och hjälpte mig att laga maten. Stor-Simon slutade 17,15 så när han kom hem var det bara att börja grilla.
Barnen fick sitta inne:)
 
Vi vuxna ute:) Älskar sommarvärme.
 
Grillad kyckling, potatissallad, majs och vitlöksbröd:)
Barnen roade sig ute hela kvällen lång:)
 
Jag kommer att skriva ett eget inlägg om Simons konfirmation som ägde rum igår (söndag), men jag tar det lite senare, nu vill jag ut i solen:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0