Inlagd och isolerad:(

Söndag:
Var en bra dag, jag gick tur och retur till gymmet och tränade.
Simon och Malte tog bilen.
 
Efter lunch fick vi besök av Vickan, Jocke och barnens småkusiner Vilmer och Alex:)
Glass till barnen i det underbara vädret:)
Jordgubbar (såklart) och grädde till oss vuxna:)
 
På afton gick vi till poolen.
Barnen badade:)
 
Måndag:
Kände mig tröttare en jag gjort senaste tiden och hade mer värk i kroppen, men kände mig inte sjuk.
Var ute och sjåade i rabatten, men kände att jag var tvungen att ta lite pauser...
Jag, Ida och Bettan for iväg till Burmans trädgård och köpte blommor, som jag sen satte i krukor och Bettan hjälpte mig att rensa ogräs ute på gården.
 
Efter middagen gick jag och mamma en kortare promenad, men jag kände mig slut.
På kvällen tänkte jag ta alvedon för jag hade sådan värk i kroppen, men tänkte jag provar feber först...
 
38,3 visade termometern... Dom har varit väldigt tydliga med att får jag 38,0 eller mer så måste jag åka in på en gång...
 
Jag ringde mamma som kom och hämtade mig, sen bar det iväg till akuten...
Såklart fullt i väntrummet med en massa sjuka människor, kändes inte bra då jag kan vara extremt infektionskänslig om immunförsvaret gått i botten.
 
Vi ringde på den röda klockan och fick komma in direkt.
Dom kollade snabbsänkan och den var förhöjd (25), blodtryck och syresättning var bra och febern låg på samma som hemma.
 
Jag fick ett eget rum nästan direkt och sen var det bara att vänta..
Tror vi åkte in vid 20,30 och vid 23 kom dom och tog massor av blodprover, vi frågade hur länge det skulle dröja innan vi fick provsvaren, ca 1 timme var svaret. Någon timme senare kom dom och satte in antibiotika, men provsvaren var inte klara, men dom sa att dom tar det säkra före det osäkra. Jag tror klockan var närmare 02 på natten innan jag fick besked att jag skulle bli inlagd och mamma fick fara hem. 
Antibiotika dropp inne på akuten.
 
Vi 03,30 rullades jag in på kirurgavdelningen, dom viktigaste proverna var fortfarande inte klara, men jag fick veta att jag hade lite vita blodkroppar vilket kan tyda på neutropen feber= inte bra. 
Jag fick eget rum som jag inte fick lämna och blev isolerad.
Men tack och lov fick jag ta emot besök:)
Mamma och Pappa var hos mig på förmiddagen och när dom for kom Bettan:)
Vi roade oss så gått det gick:))
 
När hon åkte så kom Simon, Melvin och Malte♥
Å Maltes öga har nästan svullnat igen helt:/ Måste vara ett bett, eller en vagel!?
När jag pratade med han i telefonen tidigare, så frågade jag om han kunde se något på ögat?
-Ja, på ena ögat svarade han nöjd:) Han är inte bekymrad av sig♥
 
Provsvaren fick jag till slut vid 16-tiden och dom visade på för lågt. Tror jag hade 1,4 och man var tvungen att ha minst 1,8:/ Så jag blev fortsatt inlagd. 
Mina föräldrar kom och hälsade på igen när Simon och barnen skulle hem:) Så jag behövde inte vara mycket ensam i varje fall:)
 
Fick penicillin i dropp kl. 08, 16 och 24 så efter sista droppet somnade jag och sov till morgon:)
 
Onsdag:
Blev väckt kl. 06 av att dom skulle ta nya prover och skulle få provsvaren när dom gick ronden vid 09.
Så det var bara att hålla tummarna:)
 
När läkaren kom hade dom inte fått provsvaren på det viktiga provet, men dom sa att det såg mycket posetivt ut på dom vita blodkropparna och att hon trodde att jag skulle få åka hem innan lunch:)
 
Jag väntade och väntade, packade ihop mina saker och gjorde mig redo för hemfärd...
Pappa kom ganska tidigt, då jag skulle åka med han hem.
När det blev lunch kom provsvaren och jag hade då ett värde på 3,1 (tror jag det var) Så det var superbra:) Jag fick äta lunch där då jag var tvungen på att vänta på bli utskriven, men sen åkte vi hem. 
 
Så himla skönt att få komma ut i det underbara vädret!! 
Vi gick till poolen. (Jag badade inte, men längtar att ta mig ett dopp:)
 
På afton/kvällen hade vi tjejkväll hemma hos oss:)
Först lite tilltugg, så vi inte skulle bli överhungriga innan middagen:)
 
Det var Ida, jag, Jolla, Bettan och Sofia:)
Suring:)
Vi åt suringen inne för att slippa flugorna, men sen gick vi ut och satte oss.
Så mysig kväll med dom bästa♥ Ida, Jolla, Bettan och Sofia ♥
Mycket skratt och framtidsplaner:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0