Midsommar.

I Tisdags var jag ner till Umeå för provtagning, Ekg och träff med läkare.
 
Allt såg bra ut, så det var ju skönt:)
 
Jag frågade om det var något jag kunde äta som gör att värdena kan fortsätta vara bra. Främst blodvärdena så att jag inte ska bli så trött. Då sa hon jordgubbar:) Jippi, typ det jag har varit mest sugen på:)
 
Onsdag:
Dagen innan den 4:e behandlingen, så självklart var jag tvungen att köra ett sista träningspass:)
 
Sen mellanmål:)
 
Inför det här nya cellgiftet fick jag börja med kortisonet redan kvällen innan, så 16 kortisontabletter till kvällsfika.
 
Torsdag:
 
Jolla och Bettan följde med mig på behandlingen:)
 
Då det här cellgiftet kan ge andra biverkningar en det första, tex att man kan tappa naglarna:( Så jag fick sitta med fryshandskar och fryssockar på under behandlingen. Ca 1 tim och 20 min, trodde banne mig att fingrarna skulle trilla lös inne i handskarna. Men stod ut med smärtan och håller nu tummarna att jag får behålla naglarna:)
 
Sen åkte jag och Jolla förbi max på vägen hem och köpte var sitt halloumimål.
 
Efterrätt. Tyvärr en annan biverkan jag fått av det här cellgiftet är att allt smakar konstigt eller nästan inget! Varken jordgubbarna eller melonen smakade nästan något:/ Till och med vattnet från kranen smakar konstigt:/ Men det är bara att äta och dricka endå.
 
Simon jobbade till halv åtta, så jag var själv med barnen, men kände mig ganska pigg, så jag var ute och pysslade i rabatten, medans barnen var ute och lekte. Först när jag gick in vid 19,30 kände jag hur sliten jag var, men gick såklart inte somna särskilt tidigt på grund av allt kortison, men måste säga att jag känner av kortisonet mindre och mindre, kanske kroppen börjar vänja sig??  Ja, ja, peppar, peppar...
 
Fredag: (midsommarafton)
Vanligtvis dagen efter behandling har jag åkt upp på lassa för att få en spruta för immunförsvaret, men då det är midsommar, så frågade dom om jag kunde ta hem sprutan och ta den själv. Visst, inga problem, har ju en blivande undersköterska till vän, så hon fick öva på mig:)
 
 
Gick hur bra som helst:) Tack Jolla♥
 
Bettan kom också och dom hade med sig midsommarlunch. Sill och potatis:)
Gott!
Supermysigt♥
 
Efterrätt.
 
På kvällen var vi bjudna till mina föräldrar.
Förrätt, supergod silltårta.
 
Varmrätt. Grillat:)
 
 
Kändistävling:)
 
Efterrätt, Jordgubbspaj, jordgubbar och grädde:)
 
Sen spelade vi sällskapsspel, När då, då.
 
Lördag: (idag)
Har städat och tvättat, sen fick jag besök av Jolla, vi drack kaffe och grön smoothie. Smoothien smakade inte heller som vanligt, men Jolla sa att den var god, så jag litar på henne:)
 
Sen for jag på gymmet och tränade en stund, kroppen kändes okej, men andningen kändes inte hundra!? Man kan tydligen få vätska i lungorna av det här cellgiftet, så jag hoppas inte det är något sånt, men gick en promenad nyss och det kändes då helt okej:)
 
Nu har det ju bara gått två dagar sen sista behandlingen, så jag vågar inte hoppas på för mycket, men än så länge känns det här bättre, inte alls lika tung i huvudet, inte illamående, ingen huvudvärk...
 
Jag vet att man kan få domningar/stickningar i händer och fötter, men det har jag inte känt av än...
Man kan få muskel eller skellettvärk, inte heller känt av än...
Bli tröttare en det förra, men känner mig piggare än så länge...
 
Därimot har jag för mycket negativa tankar, måste försöka bli mer positiv, men det är tufft...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

❤❤❤

2018-06-23 @ 20:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0