Trädgårdsfix, sminktrix och allmänt bra dagar:)

Tisdag:
Svärföräldrarna kom och hjälpte oss i trädgården. Jag tycker det är kul att påta på i trädgården, men jag saknar allt vad gröna fingrar heter:)
 
Malte med sin farmor i rabatten:) Kommer att bli så fint! Vi grävde upp allt från ena delen av rabatten
och startade om. Växte hej vilt allt möjligt innan. Ska ta en bild sen när det är helt klart:)
 
Dom hade också med sig supergod lunch:)
 
Vi sjåade på hela dagen i värmen, med undantag att jag tog en liten powernap.
 
Efter middagen cyklade jag och Bettan till gymmet, trodde inte jag skulle ta mig dit då jag kände mig så slut, men glad att vi for. Man ångrar sig aldrig efter ett träningspass.
 
Onsdag:
 
Hade tid klockan 10 på make up store för att bli sminkad:) Har känt mig fruktansvärt ful senaste tiden, så kul att få bli upp piffad:) När jag rakade bort håret så kändes det helt ok för då var det som endå stubb kvar, men nu har det mesta lossnat, men är kvar små stubb fläckvist, ser så sjukt ut:( Men snart har väl förhoppningsvis allt farit:) Har faktiskt kvar både brynstrån och ögonfransar och hoppas jag får behålla dom. 
 
Fick lära mig en massa bra knep av duktiga Frida:)
 
Efter sminkningen gick jag och Ida på stan, åt god lunch och shoppade:)
 
Sen åkte jag upp till solbacken och Caparolbutiken, drack kaffe och surrade en stund.
 
Kvällen blev en ganska lugn hemmakväll med barnen, då Simon jobbade kväll.
 
Torsdag: (idag)
 
I morse cyklade jag emot Bettan, som cyklade från stan, men seg som jag är så han jag inte så långt:) Sen cyklade vi förbi mig och tog en kopp kaffe ute i solen innan vi cyklade till gymmet. Träningen idag kändes helt okej:) Sen cyklade vi hem till mig igen och gjorde oss en supergod lunch.
 
Tortellini med tomatsås. (Tortellinin var färdig och bara att koka:)
 
Vi åt såklart ute!
 
Vi pratade, lyssnade på pod, satte ner några smultronplantor som jag köpt och hade en toppendag:)
 
Sen gick jag och hämtade barnen, när vi kom hem var min pappa hos oss med köttfärssås och makaroner, skönt att slippa göra middag:)
 
Malte är supersnuvig, tror det är pollen han känner av, så jag tänkte att vi är inne en stund och målar och pysslar.
Men vilket stressmoment det blev då! Påminn mig själv om att inte försöka mig på att pyssla själv när
barnen är med! Efter ett tag bestämde vi oss för att gå en promenad istället (Malte på cykel), men blev inte någon lång promenad, då Malte gjorde en vurpa på cykeln och skrapade armbågen.
 
Jag har haft några riktigt bra dagar nu, känner mig ganska pigg i huvudet, mår inte alls så illa (har lite känningar av magkatarr, men det hade jag förra gången också och det gick över efter några dagar), har lite värk i höfter och rygg, men inte farligt och det är bara ett tecken på att benmärgen jobbar för immunförsvaret (tror jag:) Lite huvudvärk har jag men alvedon hjälper, lite öm i munnen pga svagare slemhinnor men också det är mindre en förra gången, just ja, jag är väldigt ljuskänslig så därför har jag typ alltid solglasögon utomhus och då funkar det bra. Ja, det var några av biverkningarna:) Men just nu känner jag mig stark i både kropp och själ:)
 
Ha en fin kväll!♥
 
Nu ska jag se morden i Sandhamn:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0