Behandlingsplan.

Det är många som frågat hur min behandling kommer att se ut, så jag tänker att jag skriver här:) Det är inte alla gånger jag orkar prata om det, så då kan jag hänvisa hit:)
 
Cellgift.
Jag kommer att få 6 behandlingar med cellgifter, 1 behandling var tredje vecka, så alltså 18 veckor framåt. (Om jag klarar av att hålla bra värden, annars blir det fördröjt). Jag startar nu på tisdag med den första. 
 
Är jag nervös? Svar: Självklart!! Vet inte alls hur min kropp kommer att reagera??!! Jag är ett riktigt kroppskontrollfreak! Och nu vet jag inget....
 
Jag försöker se det som när jag ska utföra ett lopp av något slag, man är så sjukt nervös innan startskottet, men direkt man startat känns det bättre:) Så håller tummarna för att det ska kännas så. Och jag vet att det kommer att bli tufft, att jag kan må illa, vara trött m.m.m.m. Det behöver jag inte upplysas om nå mer.
 
Hur det känns att bli av med håret? Svar: Självklart kommer det att kännas, men det är inte något jag mår dåligt över! Känns faktiskt lite skönt att bli av med håret på vissa delar av kroppen, när det är sommar och allt;)
 
Om jag räknat rätt så kommer jag vara klar med cellgiftet (om allt går enligt plan) I början på augusti.
 
Strålning.
Efter cellgifterna blir det nog ett litet uppehåll på ett par veckor innan strålningen börjar.
Jag kommer att strålas i Umeå mån-fre i 3-5veckor. (Jag räknar med 5 veckor.)
 
Hur jag mår? Svar: Det går upp och ner, senaste dagarna mest ner:/ 
 
Det behövs inte mycket för att dippa. Någon "råkar" berätta om någon som det inte gått bra för, GÖR INTE DET!
VILL INTE HÖRA!! Då blir det, det enda jag tänker på!
 
Sen har vi kosten, Vad jag inte ska äta: Socker, kött, chips, mejeriprodukter m.m. Vad finns det då kvar som jag får äta? Salladsblad? Jag har rasat rätt ordentligt i vikt, vilket inte är bra när man ska starta en tuff behandling! Socker kommer jag att undvika, men jag måste äta det andra för att försöka komma upp lite i vikt! Så undviker gärna råd om vad jag inte ska äta! Men tar tacksamt emot förslag på bra mat:)
 
Jag gör allt jag kan för att må så bra jag kan! Försöker vara ute mycket, gå promenader, åkt skidor, träna, vara med mina fantastiska vänner. 
 
Lungan känns helt okej, men inte 100 än.
Gymmet. Hoppas jag orkar vara mycket här även fram över:)
 
Ute i solen:)
 
7 km i lugn takt på vitberget:)
 
Jag har världens bästa familjer, vänner, släkt som ställer upp! ♥♥♥
 
Tusen tack för alla fina presenter, blommor och stärkande ord!!♥♥♥
 
 
 
 
 
Nu kör vi...
Imorgon åker jag till Umeå för provtagning, kontakt med läkare m.m.
 
Sen som sagt tisdag är det dags för Giftet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0