DAGEN!!

Steg upp utvilad i morse, då barnen sov riktigt länge! På förmiddagen bakade och städade vi!!
Barnen tyckte det bästa var när dom fick slicka rent skålen!!:)

Efter lunch åkte jag och barnen upp till stan och bion! Där mötte vi Jolla, William och Nathalie!!:)
Vi såg

När vi kom hem blev vi bjudna på en båttur till kaffeön med brorsan och Therese!!

Barnen letar fina stenar!!:)
Melvin med sin morbror!!:)
Thelma har hittat en pinne!!:)

Morfar tränar spjutkastning med barnbarnen!!:)

Simon kastar!!:)
Vi grillade korv och pinnbröd, drack cola och kaffe!! En riktigt toppenkväll!!:) När jag kom hem, drog jag på mig våtdräkten, sen for jag och Bettan och simmade i falkträsket!! Kändes riktigt bra!! Gruvar mig för imorgon då jag har tänkt simma i älven!! Känns mycket läskigare!!

LILLEPUTTLANDET!!:)

Har haft en toppenbra dag på lilleputtlandet idag med familjen!! Barnen var snälla och lekte jättebra med varandra!!:)

Vi började med skattjakt!! Simon håller armen om lillebror!!❤❤❤

Guldgrävarn!!

Simon hittar en skatt!!:)
Melvin gräver och kämpar på!!:)
Vi åkte lilleputt-tåget!!

Vi vaskade guld!!
Barnen var med i löpartävling!!:)
Melvin var med i gruppen upp till 5år!!

Simon fick springa längre och var med i gruppen över 5år!!:)

Melvin springer mot mål!! Heja, heja!!:)

Simon springer mot mål!! Heja, heja!!
Medaljutdelning!!

Sen fick barnen hälsa på trollet Trolle!!:)

Trolle ville ha hjälp att samla kottar!!:)
Sen gick vi hinderbana, Indianstig och var i vilda västern!:)

Barnen körde båt!

Hoppborg!!
Sen åkte vi och storhandlade, sen hem och åt! Efter vi smält maten for jag ut och sprang, Simon och Melvin fick cykla bredvid för att jag skulle våga springa elljusspåret!! Kändes riktigt bra!!:)

FESTIVAL!!!:)

Igår var det festival för hela slanten!!:) Först på dagen var vi dit med barnen!!

Simon åker "larven" med Melvin!!:)
Jag gick spökhuset med barnen!! Inte så häftigt!!:)

Melvin studsar!!:)

Simon studsar!!:)
Superman!!:)

Jag och Simon!!:)

Melvin blev ledsen då han inte fick åka snurrkopparna med oss!!:)

Men då fick han köra radiobil istället!!
Melvin fiskar guldtackor!!:)
Simon vill vinna en jättechokladkaka!! Tyvärr ingen vinst!!
När vi kom hem, svidade jag om och gick över till mina föräldrar för att bli bjudna på middag!! Sen blev jag sminkad och hårstylad av Therese!!:) Tack så mycket!!:)

Redo för festival!!:)

Sen åkte jag till Bettan för förfest!!:)

Hon bjussade på massa gott!! Jordgubbar, grädde, glass, salta pinnar och chips!! Vi pratade, åt, drack och hade det supertrevligt!! Klockan rusade iväg, så innan vi kom fram till festivalen var nog klockan 23,30!!:)

Vi redo att gå mot festivalen!!:)
Väl inne på festivalen gick vi till ett öltält, drack lite och dansade!! Sen var klockan hips, vips 01 och dom stängde!! Vi tänkte gå och åka karusell då, men dom hade också stängt! Så vi åt (jag åt langos) Sen var det bara att åka hem!! Supertrevlig kväll som gick på tok för fort!!!:)

IGÅR!!:)

Hängde vi vid poolen hela dagen, sen åt vi grillat gott kött och drack viiine hemma hos oss!! NICE!!:)

Melvin cyklar mot poolen!! Han har blivit så duktig på cykla utan stödhjul!!:)

Poolbad!! Simon, Nicklas, Melvin, William, Simon och Viktor!!:)

Melvin tränar på att dyka som dom stora grabbarna!!:)

Även en Smirnoff ice blev det!!  Mycket trevlig dag och kväll!!!:)

Nu på morgonen har jag varit och fixat naglarna!!:)

Riktigt duktig tjej som gjorde dom!! Och billigt!! Linda Nail! På facebook: skellefteå naglar.

TOPPENDAG!!!

Steg upp tidigt och städade! Skönt att göra bort städning på morgonen tycker jag! Efter lunch åkte jag till edda och simmade, 90 längder blev det idag! Sen åkte jag till vitbergsbadet, där jag mötte upp Simon, barnen, Vickan, Jocke, Jolla, William och Nathalie!

William och Simon!!

Glasstime!!:)

Vickan, Jocke och Simon i vågorna!!:)

Melvin!!:)

Simon, Vickan, Jocke och Melvin!!:)
Avslutade den här underbara dagen med att fara till frissan!!! Så nu har jag blekt och klippt sommarfrippa!!:) SKÖNT!!!:)

Hoppas på lika fint väder imorgon!!!:)

SEMESTER!!!!:)

i 6 veckor har jag nu!! Grymt Skönt!!!!!!:)

Nu kommer det att bli mycket bad och simning närmsta veckorna!! Har beställt en våtdräkt så jag kan börja träna simma i älven och känna på att simma motströms!! Är garanterat stor skillnad mot att simma på badhus!! Badhusen har ena riktiga skitöppettider i sommar!! Stängt på helgerna! Så då tänkte jag imorgon (måndag) att jag skulle fara och simma tidigt, så man har kvar resten av dagen sen! Simon har nu gått på semester han också, så det hade passat utmärkt! Men nej! Då öppnar örjanshallen inte för än klockan 13 och edda öppnar inte för än 12! Vilket skämt!!!

Den här veckans träning:
Måndag: vila
Tisdag: Simma (60 längder)
Onsdag: Simma (60 längder)
Torsdag: Bada med barnen (blev 19 längder)
Fredag: Lite styrketräning hemma
Lördag: Löpartur 7,5km
Söndag: Löpartur 2,6km

Glass efter bad på edda!!:)

Idag har varit en riktigt härlig dag!! Städade på förmiddagen och gick över till mina föräldrars pool, lagom till att det klarnade upp!!

Simon badar och jag ligger i solen och läser!!:)
Melvin stackarn är inte riktigt kry, så han fick inte bada!!
Håller tummarna att han är kry imorgon! Är det fint väder tror jag vi satsar på vitbergsbadet imorgon!!:)

VÄTTERN RUNT 2013

Nu har vi gjort det och kommer aldrig göra det igen!!! Det var bland det värsta jag gjort tror jag!! Vi startade 23,34 och då var det rena rama stormen ute!! Vi hade ganska tuff motvind första drygt 10milen fram till Jönköping! Så när vi kom fram dit kändes det som jag skulle bryta ihop! Hade ont i stort sätt överallt!! Mamma och Pappa stod där och hejjade på oss och hjälpte oss vakta cyklarna och fylla på vatten!! Tack så mycket!!:)

Lyckligt ovetandes hur tuff kommande natt ska bli!!:)

Försöker vila en stund före starten i bilen!!

I starten!!

Här har vi kommit till Jönköping!! Så glada som vi ser ut på bilden, var vi inte!!

När vi började cykla från Jönköping, chockade jag min onda kropp genom att göra en liten vurpa! Skulle stanna och glömde lossa ena skon från pedalen! Efter vurpan försvann det mesta av dom andra smärtorna så jag var ganska pigg kommande 15 milen! Men dom sista 5 milen var det tyngsta!! Blev åter igen motvind och mycket uppförsbackar!! Trodde inte jag skulle klara av att ta mig i mål! Men det gjorde vi och med bättre tid en vi trott!! 13 timmar och 3 minuter tog det!!!

När vi just kommit i mål!! Kastade oss ner på första bästa gräsplätt som vi såg!! Kunde knappt röra oss på ett bra tag! Ont överallt!!!!

Skål!! Vi klarade det!!! Stolta, glada men fruktansvärt slitna!!!

SLAPPARSÖNDAG!!

På morgonen städade jag undan och tvättade lite! Sen gick vi över till mina föräldrar, då det har varit kanonväder ute!!!!

Jag kommer tyvärr att missa Simon´s skolavslutning i år, så idag hade vi lite fika och barnen fick sina sommarpresenter!!:)

Simon blev mycket nöjd och glad!!! När han fått lego-bygget gick han genast in och började bygga!! Tog inte lång tid så har han byggt ihop hela!! Superduktig på att bygga lego!!!

Melvin också mycket nöjd!!:) Före han ens öppnat paketen!!:)

Tårta!!:)

Sen har vi badat, jag har solat och läst, barnen har byggt och lekt med lego!!

Melvin och hans mormor!!:)

Skönt!!:)

Blev så sugen på jordgubbar, så jag var tvungen att köpa!!

Jordgubbar och grädde!!! Sååå gott! Mitt nya godis tror jag!!:)

Sen blev vi bjudna på middag!!:)

Grillat laxpaket!!:) Mmmmm

Simon och Viktor tog aftonbad!!:)

Riktigt härlig dag!!!:)

21,3!

Är det antal mil jag och Bettan cyklat idag!!!

Vi startade vi 06,45 i morse! Flöt på riktigt bra! Kom fram till Fällfors och tog en liten paus!:) Där tar jag upp telefonen för att ta kort! Ett kort blev det där, sen dog min telefon:( Nu går det inte ens ladda in den bilden på datorn, så tyvärr inga kort!! Telefonen var fulladdad på morgon! Måste ha igång något som drar sjukt mycket ström!!

Efter att ha intagit en snickers, cyklade vi vidare mot Piteå!! Kändes riktigt bra! När vi kom fram satte vi oss på en uteservering och åt en Kungens Pasta! (Pasta med oxfilé och champinjoner) Efter vi ätit klart hamnade vi i matkoma! Vi blev såå trötta! Så vi kände att vi behövde en sockerkick för att börja trampa hem! Vi handlade lite godis! (Eller ganska mycket godis) Vi blev genast piggare och hoppade på cyklarna! Men när vi kollar upp på himlen är det ett stort svart moln, just åt det hållet vi ska!! Vi tror ett tag att vi ska klara oss från ovädret, men plötsligt blixtrar det till och smäller världens smäll nästan direkt!! Jag blir så rädd och börjar toktrampa på cykeln och skriker något i stil med: MAMMA, JAG VILL VARA HEMMA NU!!!!! Haha:) Förstår inte varför jag fortfarande 30år gammal ropar på mamma när jag blir rädd!!:)

Åskan höll inte i sig, men det började tokregna, så vi blev ganska sjöblöta!! Men det var så varmt i luften, så det gjorde inte mycket!!:)

Vi passerade Hemmingsmark och allt var frid och fröjd! Var mycket vägarbeten dock, så man fick cykla på en hel del grus!! Någonstans mellan Hemmingsmark och Ålund kör jag över ett vägarbete och när jag kommer på asfalten igen upptäcker jag att det har blivit punka på mitt ena däck!!:( NEJ!!! Vi ville absolut inte ha punktering idag, då vi inte hade med oss någon pump!! Så det fick bli att ringa mamma! Snäll som hon var kom hon med en pump! Vi hade ganska mycket tid på oss när vi väntade på att hon skulle komma! Då vi aldrig fixat en punktering förut, passade vi på att öva, medans vi väntade! Till slut satt det och vi visste nu hur man bytte slang i däcken!! När mamma kom med pumpen fixade vi däcket, sen fick vi åka en bit med bilen! Fram till Fällfors! Så ca 2 mil skjuts fick vi!! Riktigt skönt!! Tack mamma!!!:)

Sen trampade vi glatt hem!!:) Det är klart att vi kände oss lite slitna, men det kändes ändå riktigt bra!! Som det känns nu kommer vi att klara Vättern galant!!:) Kanske inte på så bra tid, men huvudsaken vi får oss igenom!!!:)

Nu blir det vila från träning fram till fredag 23,34 då våran start går!!!:)

FREDAG!!

Efter jobbet idag hämtade jag barnen, sen gick vi över till mina föräldrar så fick dom bada en stund!:) 25 grader  i vattnet nu, är ju helt okej!!:)

Melvin vågade sig i för första gången i år!!:)

Sen gick vi hem och hade fredagsmyskväll!! Stor-Simon jobbar så jag och barnen åt tacotårta, såg film, åt en massa chips och chokladfromage!! MYS!!!

Igår var jag och Bettan ut på en cykeltur, vi hade tänkt cykla våran vanliga runda! Sundgrundsbron-medlebron 5,3mil. Men när vi var vid bron mot medle, kändes det så härligt att cykla, så vi tänkte att vi fortsätter till nästa bro! Vi cyklade och cyklade men det kom ingen bro! Ringde till mamma och frågade var nästa bro skulle komma! Hon trodde det var jättelångt typ vid norsjö! Då vände vi!! (Men sen hörde jag att det nog skulle komma en bro om vi bara fortsatt en bit till!!:) Det blev en tur på 7,3mil igår!

Idag har det varit vila från träning!

Imorgon ska vi köra vårat sista cykelpass innan Vättern! Tänkte ta en lång tur, tror det blir Piteå tur och retur! Beroende på hur det känns i våra kroppar imorgon! Börjar vi få ont kommer vi inte att cykla så långt!!:)

Nu ska jag försöka sova, då vi ska försöka få oss iväg vid 6 - halv 7!:)

BARA 10 DAGAR KVAR!!!

Tills vi ska cykla Vättern runt!! Börjar bli lite nervös nu, tiden går så fort!!!:) Har ca 70mil i benen nu! Målet var att ha 100 mil före Vättern!!:) Så 30 mil i veckan då!!:/ Får se hur det går! Efter helgen kommer det att bli VILA fram tills det är dags!!:)

POOLBAD!!

När jag hämtade Simon på fritids idag, var han och några av hans kompisar så sugna på fara och bada i Simons mormor och morfars pool!!:) Så efter middagen följde jag med dom dit en stund!!

Inga badkrukor!!:) Men dom fick inte bada så länge då hälften av dom såg väldigt frusna ut efter en stund!! Tänderna hackade och läpparna började bli blå!!:)

SÖNDAG!!

Har varit full rulle hela dagen!! Startade dagen lite väl tidigt tycker jag, då barnen väckte mig vid 6 på morgonen!! Gav dom frukost och satte på en film åt dom, sen la jag mig och såg senaste två avsnitten av biggest loser!!:) Blev så peppad av deras träning så jag gav mig ut på en löpartur!!:) Efter lunch åkte vi upp till stan en sväng! När vi kom hem fick vi besök av Juana, Tony, Nathalie, Oliver och Liam!!:)

Vi bjöd på glass och kaffe!!:)

Melvin och Oliver hoppar sudsmatta!!:)

Liam var först ner i poolen!!:)

Även Oliver och Melvin badade!! Skönt med svalka, då det var riktigt varmt!!:)

Melvin "trixarn" står på huvudet!!:)

Oliver och Liam tyckte nog det var lite coolt!!:)

Liam lånar ut kepsen till Melvin!!:)
Men Melvin kan inte ta emot och lämnar snabbt tillbaka den!!:)

Simon och Nathalie tyckte det var svalt och skönt inne!!:)

Peet!!

Nu har mina tomatplantor fått en kruka! En gigantisk kruka!!:)

Fint blev det tycker jag!!:)

Sen blev vi bjudna till Inger och Lennart på middag!!:)

Huuur gått som helst!!!!

Kladdkaka och tårta till efterrätt!! Mmmmm

När vi kom hem, bytte jag om och for ut på en cykeltur 5,3mil!! Riktigt skönt var det!! Men nu måste jag verkligen sova!! Ska upp före skam imorgon!!:) God natt!!!!

1:A JUNI!

Idag har svärmor och svärfar varit här och hjälpt oss ute på gården!! Blev superfint!!!:) Sen har jag gjort klart på altanen, eller nästan klart! Fattas lite blommor och sånt!!

Vi bjöd på grillade hamburgare!!:)

Bästa svärisarna!!:)

Nya väggen och soffgruppen!!:)

Tomten blev som större när vi kapat bort lite buskar!!:)

Fick min morsdagspresent idag!! Två tomatplantor!!:)

När vi var klara skulle vi gå och ta ett dopp i poolen hos mina föräldrar!! Vi tänkte att det skulle bli riktigt skönt då det var så varmt!! Men när vi kom dit mulnade det just på!!

Simon hoppade i först!!:)

och jag kunde ju inte vara sämre!!:) Men det var inte supervarmt!! Typ 20 grader:)