Ett steg i rätt riktning:)

Äntligen har dom tagit bort ventilen från h-vetet!! Har haft kramp i ryggen hela helgen, har absolut inte gått att ligga ner för då har det krampat som mest! Totala sömnen från i fredags till i morse är inte många timmar:/
 
Röntgen.
 
Hade tid för att röntga lungan idag vid 8.30, sen fick jag gå upp till avdelningen som jag legat på och vänta på besked om luftfickan i lungsäcken var borta. Tänkte när jag satt och väntade att det måste bara vara bra, jag måste få ha lite tur nu.
 
Från början var den ca 6 cm, när jag hade haft ventilen över en natt var den 5 cm. Nu var den 6-8 mm:) Så det var superbra och dom kunde plocka bort ventilen:))) Det lilla som fattades skulle försvinna av sig självt:) 
 
Så fort läkaren drog ut dränaget försvann smärtan, så underbart!!
Jag var lite rädd när han skulle dra den, för jag skulle hosta precis när han drog så det inte skulle komma in luft igen. 
 
Läkaren: Snart ska du hosta.
Jag: (Panik) Nej! Jag kommer säkert att hosta för tidigt eller för sent!
Läkaren: Provhosta en gång.
Jag hostar och han drog slangen:) Han lurade mig:) 
 
Ska röntga lungan imorgon igen, men tror och hoppas att det inte blivit mer luft:) 
 
For hem till mina föräldrar när det var klart, åt en sallad och sov, liggandes på rygg! Så skönt:))
 
Inget dränage bara venport:)
 
Tusen tack till alla som som ställt upp med allt från mat, barnpassning, städning, samtal, värmande ord♥
 
 
  
                                                   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

💕💕💕💕

2018-04-09 @ 19:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0