Husvagnssemester 2.

Provar mig på att göra ett inlägg, men har haft problem med bloggen. Man kan bli tokig när man skrivit ett helt inlägg och ska publicera och sen kommer det bara upp: Ops, problem med sidan:( Sen har jag inte kunnat ladda in bilder, men nu har jag fått in bilderna, så vi provar:)
 
Sammanfattning av den här behandlingsperioden är bra!
 
Inför förra behandlingen så var det nära att jag var tvungen att få blod p.g.a. lågt blodvärde, hade 96 eller 97 när jag lämnade proverna och har man under 100 så ger dom blod. Men dom tog nya prover på behandlingsdagen och då hade jag fått upp det till 101. Vet att jag kände mig pigg den dagen jag lämnade prover, så konstigt att jag kunde ha så lågt värde!? Undrar hur lågt jag haft då jag känt mig trött!!??  Jag har nu druckit blutsaft varje dag sen förra behandlingen och hoppas på bättre blodvärde. Lämnade prover i tisdags och får dom sista cellgifterna imorgon.
 
Det här har helt klart varit den lättaste behandlingen och hoppas på att den aldra sista ska gå lika bra:)
 
Vi åkte alltså norrut denna semester...
 
Onsdag:
 
Första stoppet blev i Luleå och 360 trampolincenter.
 
Dom hade en ninja warrior bana:) Så kul!
 
Melvin.
Jag.
Simon.
Simon.
Melvin.
Jag.
Svettig Malte.
Efter massa skoj och lek, körde vi vidare mot gällivare.
Älg på vägen!
Vi blev bjudna på kvällsfika när vi kom fram:)
 
Torsdag:
 
Vi åkte upp till dundret. Vilken utsikt!:)
 
Det var renar där upp också.

Okej, kanske överdrivet mycket bilder:) Men det var riktigt fint där:)
 
Efter att ha njutit av utsikten åkte vi tillbaka till gällivare och åt lunch.
 
Mätta och belåtna åkte vi hem till Jolla och Nicklas. Jag var tvungen att vila en stund, då jag sovit väldigt lite natten till den här dagen.
Till middag åt vi grillat:)
 
 
Sen gick jag och Jolla en promenad med deras hundar.
 
Varmt även i gällivare:)
Fredag:
 
Efter en ordentlig frukost sa vi adjö till Jolla, (Nicklas sa vi hejdå redan kvällen innan då han for på jobbet 05.00) och sen körde vi till Boden Camping.
 
Barnen ville direkt vi parkerat husvagnen till utebadet.
 
Det är långt ifrån alltid barnen är sams, men i 2 och 1/2 timme, var det inte ett bråk, inte en sur min, utan Melvin och Simon sprang upp och åkte ner i rutschkanorna hela tiden och Malte var också nöjd i poolen och den lilla rutschkanan:)
När badet stängde för dagen gick vi tillbaka till husvagnen där mina föräldrar hade gjort middag till oss:)
Röding, potatissallad och romsås:) Så gott!
 

Lördag:
 
När vi packat ihop i husvagnen åkte vi till Western farm.
 
Vi sköt med luftgevär, Malte var helnöjd som nästan träffat tjuven som fanns på papperet som vi sköt på, långt ifrån pricktavlan:)
Melvin och Simon provade på tjuren.
Vi tittade  på show, Malte tyckte det var läskigt!:)
Melvin och Simon åkte zipline.
Pilbåge.
Yxkastning.
Djuren gick genom westernstan.
Indianmålning.
Taco. Fanns med kyckling och Simon var nöjd!:)

 
Höga fallet.
Guldvaskning.
Country show.
Show med hästar..
 
..och lite andra djur.
En riktigt bra dag! Jag rekomenderar verkligen det här stället till alla som har barn som inte är så rädda för höga ljud:) Tror det är tredje gången vi är här:)
 
Efter en hel dag på western körde vi hem:)
 
Söndag:
 
Var vi mest hemmavid och jag städade och tvättade en del och Simon byggde ute på altanen.
 
Jag och Bettan cyklade till gymmet och körde ett benpass:)
 
Måndag:
Tog det lugnt på förmiddagen och efter lunch blev det gymmet.
Jag klarade målet 55kg även denna gång:) Nu efter sista behandlingen är det bara att sikta uppåt!:)
Sen var det skönt att åka till poolen och svalka sig:)
 
Malte snörde av sig simpuffarna och ville träna på simma. Han kan hålla sig ovanför ytan en liten bit.
Hans morfar hade just köpt nya puffar åt han och när morfar kom sa Malte:
Det var ju väldigt onödigt att du köpte dom där armpuffarna åt mig:)
Ja, han har då gått självförtroende lillgubben♥
 
Har tagit första kortisonkuren för den här omgången nu och hoppas på att kunna sova (högst osannolikt) men jag ska göra ett försök!
 
God Natt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor Marie

Han har verkligen humor och gott självförtroende Malte! Han är bara bäst!👍💕😍

2018-08-01 @ 22:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0