Valborgs!

Efter den 8:e dagen då jag mådde som pissigast så har jag sakta men säkert klättrat uppåt igen:)
Igår (valborgs) var en riktigt bra dag och tur var väl det, för håret började verkligen rasa! Redan söndag kände jag att det inte är långt borta innan jag måste raka bort håret.
 
På fm städade jag huset och efter lunch kom Bettan. Vi gick till ske-hamn och tränade och sen gick vi hem. (ca 6km tur och retur). Så skönt och jag är så glad att jag har henne som drar med mig♥ 
 
När jag kom hem vilade jag en stund innan jag gick och duschade för att göra mig klar för kvällen. Vi var bjudna till mina föräldrar på middag.
 
Hade tänkt vänta med att raka bort håret tills lill-Simon kommit hem från konfirmationslägret, men efter duschen var det hår överallt, så jag kände att nu är det dags!
 
Så här blev det av att jag drog handen genom håret:/
 
Sista bilden med hår:)
 
Malte fick bli min frisör:) Melvin ville inte.
 
Han klippte med riktig inlevelse♥
 
Sen åkte trimmern fram.
 
Pappan fick hjälpa till:)
 
Malte ville ha samma frisyr som mamma♥ Han har sagt hela tiden att när du mamma klipper dig, så ska 
jag klippa mig lika♥ Å det var han bestämd med nu. Vi hade lite brottom då vi var bortbjudna så vi försökte 
övertala han att klippa sig dagen efter, men det gick icke:)
 
 
 
Jaja det är som det är, tur det växer ut så småningom:) Fuck cancer!
 
Kvällen blev trevlig! Vi åt god mat, pratade och spelade spel:)
 
Lite från senaste veckan:
 
Torsdag förra veckan var jag till Piteå med Ida och Bettan. Vi fikade, shoppade, åt god mat och shoppade i den ordningen:) Det var alltså dag 9 av behandlingen och mådde inte toppen, så jag är supertacksam att dom drog iväg mig på något kul!♥
 
 
På fredagen var jag som jag berättat om tidigare in på jobbet och fick så fina presenter♥
Sen hade jag och Bettan planerat att gå till gymmet och träna, men det blev lite ändring i planerna som slutade med en sallad på altanen och en kortare promenad:)
Inte fy skam det heller♥
 
Då Melvin var sjuk hade dom planterat fröer på skolan och han var så besviken att ha missat det, 
så jag köpte hem krukor som dom fick måla.
 
Så fina♥
 
Tyvärr har Melvin blivit sjuk igen:/ Denna gång feber och hosta, så han har inte orkat så sitt frö än, men snart så...
 
Lördag morgon skjutsade jag ut Simon till ske-hamn då han skulle iväg på konfirmationsläger till Stockholm.
Väntar på bussen.
 
Å där far han...♥ Har varit så tomt här hemma utan han, men i afton kommer han hem:)
 
Vi började städa garaget här hemma, men jag blev helt slut av röran och slocknade i soffan en halvtimme,
med jackan fortfarande på:) Sjukt att man kan bli så trött!
 
Efter tuppluren åt vi lunch sen gick jag och Bettan till gymmet, tränade och gick hem.
 
På kvällen lånade jag, Jolla och Bettan mina föräldrars hus.
Vi åt sushi, pratade och spelade spel:) Jag har så fina vänner♥
 
I söndags blev det också en promenad till gymmet och för första gången på länge kände jag mig stark!!
Vågade lyfta på lite tyngre vikter. Bänkpress som jag tyckt varit roligast förut och som jag körde mycket innan jag hittade knölen, har jag knappt kört något. Men nu provade jag 50kg och det kändes ganska lätt, så det var kul:) Även pullups och chins körde jag mycket innan, men inte vågat/orkat prova på länge. Klarade 7 pullups nu:) Jag är inte där jag va, men endå...
 
Sen kanske ni undrar över min käre sambo?:) Ja, han får ju helt klart dra det tyngre lasset nu, speciellt när 
något av barnen är sjuka, vilket det har varit typ sen dag 1 av behandlingen:/  Å han gör det riktigt bra♥
Bjuder på en sommarbild från när jag var höggravid med lille Malte 2014. Tänk om vi kan få en sån sommar
nu 2018.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår att det är segt att skippa håret under omständigheterna men måste säga att du är skitsnygg i rakat. 👌 Och vilken duktig frisör 😊

Svar: Tack:) Ja! Den bästa frisören♥:)
evelina lundmark

2018-05-01 @ 15:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0