Dubai resan:)

Nu är jag hemma igen efter en helt magisk vecka i Dubai:) 
Snacka om att bli inkastad i verkligheten direkt man kommer hem, städning, tvättning och matlagning är väl det jag sysselsatt mig med sen jag kom hem, eller ja, jag har hunnit med ett pass på gymmet och en löpartur runt elljusspåret också:)
 
Men nu tillbaka till Dubai:)
 
Fredag:
Resdag.
 
Från stockholm till Dubai flög vi med Emirates, wow vilket lyxplan:) Egna skärmar så man kunde se film eller spela spel:)
 
Enda gången vi drack alkohol var i flyget dit och hem.
Flygningen gick superbra och jag är typ inte flygrädd längre:) Har väl kanske insett att om det är tänkt att jag ska dö, så gör jag det hellre i en flygkrasch än i cancer.
 
Lördag:
 
Dom ligger två timmar före oss i Dubai, så vi ställde alarmet på 08,00 dubaitid = 06,00 svensk tid.
 
Hotellfrukost:)
 
Utanför vårat hotell. Sen traskade vi ner till stranden.
 
Vi lyxade till det med frozen yoghurt:)
 
Kaffet var ingen hit på hotellet, tur det fanns starbucks påvägen ner mot stranden. Blev för det mesta en kopp både på vägen ner och hem.
 
Första kvällen åkte vi ju in till Dubai mall och burj khalifa.
 
Det är så sjukt stort detta köpcenter! Stora fontäner, isrink och alla möjliga affärer och restauranger.
 
Söndag:
 
Denna dag åkte vi ut till the Palm, (har ju redan skrivit om dom första dagarna i förra inlägget, men jag tar med det en då:)
 
Utanför hotell atlantis.
 
Innan vi började våran jättelånga vandring:)
 
Här insåg vi hur långt vi hade gått och att vi inte skulle fixa att gå hela vägen tillbaka.
 
På kvällen var vi till mall of the Emirates, också ett gigantiskt köpcenter.
 
Måndag:
 
Denna dag hängde vi vid poolen.
 
Läste bok, badade, slappade..
 
Beställde in mat och han som tog in beställningen sa lite tyst att han kunde fixa en öl åt oss var om vi ville.
Då dom inte serverar alkohol någonstans, så blev vi lite glada och tänkte då passar vi på:)
Men efter att ha smakat på ölen insåg jag att den var alkoholfri och svindyr!:/
 
Den här dagen var första och enda gången vi nyttjade hotellets gym.
Blev inte något långt pass:)
 
Klockan tre blev vi upphämtade av en jeep som tog oss med på ökensafari:)
 
Det var som att åka bergochdalbana:) Riktigt kul:)
 
Stannade mitt i öknen och fick se solnedgången.
 
 
Sen blev det kamelridning.
 
 
Och efter det middag och shower.
En riktig kanonkväll som man inte kommer att glömma:)
 
Tisdag:
 
 
På väg ner till stranden igen:) Vi bodde verkligen så himla bra till som kunde promenera vid marinan och gå ner till stranden:)
 
Provade en iskaffe den här dagen, men insåg att jag föredrar kaffe som är varmt:)
 
Massor av bad blev det:)
 
Supergoda smoothies:)
 
Det här var helt klart den godaste sallad jag någonsin ätit! Melonsallad och den rosa dressingen var jordgubbsdressing, mmmmmmmmmm.
 
Den här kvällen gjorde vi vårt första och enda misstag. Vi åkte in till old town.
Vet inte om vi hamnade fel, eller om det var så här det skulle vara, men vi tyckte det var riktigt läskigt att gå omkring där. Vi var hungriga så vi hittade ett matställe där vi åt, sen skyndade vi att åka hem mot hotellet.
Annars har vi verkligen inte kännt oss rädda i Dubai, hur lugnt som helst och alla verkar jättetrevliga och hjälpsamma:) Kanske det känns extra lugnt för att det inte är någon fylla!?
 
Onsdag:
 
Ännu en dag på stranden.
 
Inte undra på att det kändes rent, dom körde sådana skurmaskiner som dom brukar köra inne på affärer, här ute på plattorna:)
 
Mycket klart vatten.
 
Alltså vi hade så himla kul när vi skulle försöka få till någon fin/rolig bild:)
 
 
Vi höll på att skratta ihjäl oss:)
 
 
Fanns hur mycket fina båtar som helst vid marinan. Är nog inga fattiglappar som äger dom.
 
På kvällen åkte vi tillbaka till Dubai mall.
Jag shoppade inte mycket, lite grejer till barnen, en tröja till stor-Simon och lite godis till mina föräldrar som hjälpt till med barnen när jag varit borta. För det var dyrt, dyrare kläder, leksaker och sånt än vad det är i sverige. Maten var också dyr, man får räkna med 150-200 kr / måltid och då åt vi inte dyr mat. 
 
Alkoholfri melondrink och nudlar med grönsaker, kyckling och räkor. Fin utsikt också:)
 
Fontänshow.
 
Hastigt och lustigt bestämde vi oss för att åka upp i burj khalifa. Vi hade tänkt gå på akvariet och undervattenzoo, men då vi skulle betala det så fick vi erbjudande om att åka upp i burj khalifa utan att lägga allt för mycket i mellan:)
 
 
125:e våningen.
 
 
Riktigt coolt var det! Hissen upp gick fort och det slog lock i öronen.
 
Fontänshow uppifrån. Byggnaden är 828 meter, men nu var vi inte högst upp, men tillräckligt.
 
Sen gick vi på undervattenzoo.
 
 
 
 
Det var inte så superhäftigt, så vi var väldigt glada att vi valt till burj khalifa:)
 
Vi gick ut från zoo:et när dom stängde kl. 24,00 och när vi kom till Metron (tåget) så var det stängt. Sista gick tydligen 24. Men som tur var gick det ta taxi tillbaka till hotellet. Det var enda gången vi åkte taxi förutom tur och retur flygplatsen. Annars har vi gått eller åkt Metro överallt.
 
Torsdag:
 
Sista dagen på stranden.
Så himla god pizza:)
 
 
 
 
Tydligen kan allt hända i denna stad:) Vi satt och drack kaffe nere vid marinan en dag och plötsligt rasslar det till ovanför oss och när vi tittar upp flyger en människa förbi:)
 
 
På kvällen åkte vi tillbaka till mall of the Emirates.
Kycklingburgare.
 
Sen blev det snowboard inne i gallerian:)
 
 
 
Så kul!:)
 
Rosa bandet är verkligen uppmärksammat även här denna månad, fint!♥
 
När vi kommit tillbaka från köpcentret, så gick vi en kvällspromenad nere vid marinan.
 
Så magiskt fint med alla lampor.
 
Tack för denna gång Bettan♥
 
Mössan på och hemma hos mina killar igen♥♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0