MIDSOMMAR!!!

Först och främst så har jag SEMESTER nu i 7 VECKOR!!!!! Så JÄKLA SKÖÖÖNT!!!!!!

Midsommarafton firade vi hos mina föräldrar med god mat, god dryck, snapsvisor, lekar och trevligt sällskap!!:)


Vi sjunger snapsvisor!! Micael hade kommit på en egen snapsvisa som
gick så här: Gubben noak, gubben noak bodde i ett hus, han hade inga
pengar så han fick ligga med drängar, gubben noak, gubben noak bodde
i ett hus, SKÅL!! Den kom lill-simon ihåg och sjöng i morse, men han
kom ihåg texten lite fel och sjöng: Gubben noak, gubben noak bodde
i ett hus, han hade inga pengar så han fick ligga på strängar, gubben
noak, gubben noak bodde i ett hus:)


Tävling nr 1: Stapla så många ölburkar du kan från väggen och utåt!
Här ger Simon burkar till Micael.


Leif ger burkar till Simon! Melvin vill också!! (Vi körde tjejerna mot killarna,
men lill-Simon var på vårat lag!:)


Simon ger burkar till Ann-britt!


Simon ger burkar till mig:) Ser ut som jag har en jätte-lång stapel, men
jag kom bland dom sista:)


Ann-britt ger burkar till Therese!


Melvin ger burkar till Simon:)


Tävling nr:2 Kasta boll i bunke! Största burken värd 5p, mitten 10p och
den minsta 20p. Här satsar Marie på största burken:)


Leif chansar på att träffa mittenburken!


Stor-Simon kastar också mot mitten!


Lill-Simon satsar på stort och försöker träffa den minsta burken:)


Alla såg väldigt glada ut när Therese kastar:)
Tävling nr:3 Var att kasta ner en femma i en hink med vatten och komma
så nära mitten som möjligt! Men jag hade visst inga kort på den!:) Sen
slog vi ihop poängen från alla tävlingarna och gissa vem som vann!!
Tjejerna såklart:))


Sen körde vi två matcher i kubb! Tjejerna vann första och killarna vann
andra matchen!!


Mina sötnosar låg och myste och såg film nu ikväll!:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till semestern!!! Det är du verkligen värd!! Såg ut som att ni hade det väldigt trevligt på midsommarafton!!!

2011-06-25 @ 22:21:16
Postat av: Evelina

Tack!!! Känns skönt!:)

2011-06-26 @ 09:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0