FÖRVIRRAD!!

Det är jag det!! Efter jag jobbat klart idag skulle jag fylla i en blankett, Efternamn, förnamn, personnr, telefonnr! När jag var klar säger mamma, som satt brevid mig: "Heter du Simon??" Haha:) Då har jag skrivit Simon där mitt förnamn ska stå!!!

Sen nu ikväll när jag duschat, ser jag i spegeln att inte sminket var helt borta! Så jag skulle ta tvål och ta bort det som var kvar! Det var bara ogjort att jag höll på gnida in tandkräm runt ögonen!!! Tror jag måste sova nu, så jag blir piggare till imorgon!!:)

Melvin idag på gymmet!! Han ville göra som mamma och pappa!!:)

HELGEN!!

Har gått på tok för snabbt som vanligt!! Man hinner inte med allt man vill göra!! Vi håller på att göra om ute på altanen! Har byggt en vägg/vindskydd som vi har börjat måla! Kommer nog att bli bra, när det blir klart!!:)

Igår var vi en stund hos mina föräldrar, låg vid poolen och solade och blev bjudna på supergod mat!

Mina fina grabbar!!:)

Laxpaket!! Supergott!!

Efterrätt tårta!!:)

Idag har jag städat, tvättat, klippt gräset, börjat måla väggen på altanen, hälsat på farmor och farfar, haft middagsfrämmande och tränat! Ja en hel del har hunnits med!!:)

Vi (jag och brorsan) bjöd på grillat kött, potatis med vb-ost, sås och sallad! (Här ser man väggen vi håller på med i bakgrunden!!:)

Efterrätt: Päronhalvor med aftereight och grädde!!

Veckans träning:

Måndag:Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: cykla 3mil
Torsdag: Box
Fredag: Hemmaträning step
Lördag: Löpartur (4,3km elljusspåret)
Söndag: Hemmaträning styrke
Efter torsdagens boxpass fryste vi våra träningskort fram till 1augusti, så nu blir det cykling, löpning, simning och hemmaträning!!:) Känns faktiskt riktigt bra!!:)

Sist men inte minst:
GRATTIS MAMMA PÅ MORSDAG!!!!!

VÄLKOMMEN HELG!!:)

Härligt väder med sol och värme!!  Idag efter jobbet har jag varit ute på gården, sen haft fredagsmys med barnen!!!:) Längtar redan till imorgon och vara ute i solen!!!:)

PARTY!!

Igår var det party för hela slanten! Brorsan och Therese kom över mitt på dagen! Vi satt i solen, drack vin, öl, breezer, lyssnade på musik och pratade!! Vi grillade hamburgare både till lunch och middag!:)

Lunch!!:)

Melvin tyckte också det var härligt i solen!! Simon följde en kompis till deras stuga!:) Lite senare fick barnen fara till deras farmor och farfar!!:)

Mellanmål!!:)

Lite senare kom mia och sen kom Jocke, Jennie och Louise!!
Micael drog fram gittaren!!:)

Vi drack, pratade, spelade lite hattlek och hade det riktigt trevligt!! Skönt att kunna sitta ute!!:)

Sen tog vi bussen upp till stan!!

Gick ut på verandan! Sen gick vi och käkade på kungsgrillen! Blev en supertrevlig kväll!!!

Vaknade i morse och var inte det minsta bakis!! SKÖNT!!:) Städade undan lite och sen for jag och Simon ut på en cykeltur!! (5,3mil) Stannade i Bergsbyn där barnen var och blev bjudna på lunch!! När vi kom hem satte vi oss ute på altanen! Riktigt härlig! Nu ska jag snart ut på en cykeltur igen! Gruvar mig lite då jag känner mig lite sliten!!:)

SOOOOL!!!:)

I love it!!!:) Har varit en riktigt härlig dag!! Har jobbat tillsammans med en tjej som ska lära upp sig, vi tog en lunch ute i solen på wayne´s med Ida och Elsa! Mycket trevligt!!:) När jag slutade för dagen har jag suttit ute i det underbara vädret!

Till middagen kom brorsan och Therese över och vi åt grillat!!!

Barnen har hoppat en massa studsmatta!!

Gott!!:)

tyckte Melvin också!!:)

Efterrätt: Glass!!:)

Träningen den här veckan har varit bra!!!:) Skönt!!
Måndag: Box
Tisdag: Löpartur
Onsdag: cyklade med cykelklubben
Torsdag: Box
Fredag: Vila
Sen ska jag förhoppningsvis hinna få in nå fler pass i helgen!!:)

Wave board!!:)

Jag!!:)

Ner för backen går ganska lätt, uppför är jättetungt!! Men så himla kul!!!:)

MIN NYA HOBBY!!:)

Wave board!! Hur kul som helst!!

Melvin provar! Lite för liten än, men snart så...

Stor-Simon!!:)

Jag!! Var riktigt svårt från början, men skam den som ger sig!!:)

Simon!! Gick bättre och bättre för varje åk!!:)

UNDERBAR DAG!!

Tänk att vakna upp och solen lyser utanför fönstret!! Så härligt! Vädret kan göra så mycket med humöret!:) Barnen vaknade ganska tidigt i morse, men vi låg kvar och drog oss länge och såg Spiderman!! Sen steg vi upp och gjorde mannagrynsgröt!

Efter frukost drog Simon iväg till kompisar! Sen fick han följa hans kompis till edda och bada!! Supersnällt att han fick följa dom!!!:) Väldigt nöjd var han!!:)

Jag och Melvin gick ut på gården och kapade lite buskar! Jag hade bara en sån här "avbitare" eller vad det heter! Man måste typ klippa kvist för kvist, blev ganska tungt då jag insåg att det var ganska mycket jag ville ha bort! Jag ringde mamma och hon kom över med en elektrisk häcksax!!:) När vi kapat buskar hej vilt följde vi med mamma hem till dom och gjorde våfflor ute i solen!!:)

Mamma gräddar våfflor!!

Mums!!

När vi ätit gick vi hem och fortsatte en stund på gården, sen bytte jag om och gjorde mig redo för en cykeltur! Idag fick Melvin vara hos mina föräldrar!!:)

Vi hade inte kommit så långt innan Bettans kedja hoppade!

Men ganska fort fick vi (Bettan) den på plats igen och det var bara att fortsätta trampa!!:) Det blev broarna sundgrundsbron- medlebron =5,3mil! Riktigt härligt var det idag! Hade medvind dit och motvind hem!!:)

Nu blir det att sova, ska upp tidigt och jobba imorgon!!
God natt!!:)

IDAG!!

Hat varit en ganska tråkig dag!! Grått och trist väder när jag gärna hade velat vara ute i solen och dolat på i trädgården!!:/

Så det har blivit en hel del städning inomhus!

Efter ett tag fick jag lite panik och kände att jag kan inte bara vara inne!!

Simon fick följa med en kompis till hans stuga! Då tänkte jag att Melvin får följa mig ut på en cykeltur så jag får lite träning! Bettan hakade också på! (Stor-Simon jobbar helg).

Men det blev inte så lyckat! Melvin blev ganska fort gnällvin, så i bergsbyn tänkte jag muta han med en glass så han skulle bli nöjd! Men det hade motsatt effekt och när glassen var slut bröt Melvin ihop i gråt!! Det blev att börja cykla hem igen! Inte mycket till träning idag:(

Har varit en riktig skitvecka när det kommer till träning!

Måndag: Box
Tisdag: Vila (var inte hemma från jobbet för en vid 8)
Onsdag: Löpartur
Torsdag:Vila
Fredag:Vila
Lördag: Piss-cykeltur
Sen kan jag säga att jag ätit som en häst den här veckan! INTE BRA!!
Imorgon får det bli ett riktigt hårt pass för att kompensera allt!!!

Ikväll har vi varit hos mina föräldrar, ätit gott, druckit gott, spelat spel och surrat!! Trevligt!!

Grillat!! Gott!!!:)

kaffe Baileys typ! Mmmmm
Melvin som äter sin muta på cykelturen!! Det var svinkallt ute:/

Utkast: May. 10, 2013

MELVIN!!:)

Vart får han allt ifrån!!?? Idag när jag hämtade på dagis berättade fröken: Melvin var på toan, när han var klar kollade han på sig själv i spegeln och sa: Kör hårt mannen!!:)

CYKELTUR!!

En cykeltur på drygt 9 mil blev det idag!!:) Cyklade tur och retur till Byske!! Dit var riktigt jobbigt, tror vi hade lite motvind och sen cyklade vi efter en väg som heter furugrundsvägen när vi närmade oss byske och den var dryyyg!! Det var en grusväg, vilket inte är så kul att cykla på men våra cyklar!! Hemvägen gick mycket bättre, tror vi hade lite medvind och sen cyklade vi efter E4:an en bit för att slippa grusvägen! Nu i efterhand känns det riktigt skönt att vi gjort det!!:)

Har tyvärr inga kort från dagens tur, då telefonens batteri dog!!:( Så det fick bli en gammal bild på min cykel!!:)

6 veckor..

..utan snus!!:) Det trodde jag aldrig om mig själv!!  Ger mig själv en klapp på axeln, Grymt!!:)

Veckan som varit, har inte varit så kul!! Magsjuka i huset!! Bläää! Dum som jag är skryter jag över mitt immunförsvar och säger att jag aldrig haft magsjuka som vuxen! Men där fick jag så jag teg! Mådde inte bra igår, låg hela dagen och hade ingen aptit! Jag spydde aldrig som tur var!!!:) Men idag mår jag bra!!

Vad gör man när man ligger stilla en hel dag då? Jo glor på dumburken! Jag han med att se veckans alla avsnitt av halv 8 hos mig, let´s dance och 8 avsnitt av sons of anarchy!! Så nu har jag slappat så det räcker ett tag fram över!!:)

Idag har vi varit till en lekpark!

Barnen fick cykla och vi gick!!:)
Sen har vi varit ute på gården en del! Simon och Viktor lekte med vatten, men riktigt sån värme tycker jag ju inte det har varit idag!!:)

Torsdagkväll var vi ut på en cykeltur (5,3mil) men sen har träningen blivit lidandes igår och idag pga att jag blev dålig, men imorgon ska vi försöka oss på en lite längre sväng med cykeln!!:)

Trevlig Lördagkväll!!:)

1 MAJ!!

Igår var det valborgs och det firade vi hos mina föräldrar! Vi åt middag och efterrätt, pratade och hade trevligt!! Melvin var lite gnällvin igår, så jag och han gick hem tidigt! Han har haft så mycket benvärk senaste nätterna, så både han och jag har sovit dåligt!! Jag var också väldigt trött igår, så det blev ganska bra att vi gick hem i tid!!

Idag har vi varit till Nordanålekparken med föräldragruppen!! Var supertrevligt och Melvin hade riktigt skoj!!:)

Hela härliga föräldragruppen!!:)

Fikapaus!!:)

Gladis!!:)

Massor av skoj lek, hit vill Melvin fler gånger!!:)

Träningen i veckan:
Måndag: Styrketräning! Överkropp!
Tisdag: Sprang broarna! Tror det blev ungefär samma tid som sist, men kändes mycket lättare!