20110903

Idag har jag städat, tvättat och vikt tvätt! Riktigt tråkgöra!!:/ Men sen har vi varit på kalas och firat Lisa som blir 11år!! Herreguu va tiden går fort!!!! Det var riktigt trevligt med massor av gott fika!:) När vi kom hem satte jag igång med middagen! Jag kallar dagens middag för Ida´s Tortilla! (har fått receptet från Ida)


Köttfärsröran: Stek köttfärs, låt svalna, blanda i 1 burk green chili, 2dl ost,
500g keso (naturell), 1/2 tsk salt, 1 krm svartpeppar.
Såsen: 1 burk green chili, 2 1/2 dl vatten, 2 msk tomatpuré, 2 msk olja,
1 tsk salt, 1 krm spiskummin, 1 1/2 tsk oregano. När du kokat upp såsen
på svag värme i 10min ska man tillsätta 2dl turkisk yoghurt.


Bred köttfärsröran på tortillabröd..


..rulla ihop dom och lägg i ugnsform..


..häll på såsen och strö sen över riven ost..


..in i ugnen ca 10-15min i 225 grader

 
KLART!!! SUPERGOTT!!:)

Kommentarer
Postat av: Marie

Ser supergott ut!!!

2011-09-03 @ 20:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0