HELGEN!!

Har varit bra och dålig!!
Fredagkväll var Jolla och William här, vi käkade pizza, barnen busade och jag och Jolla såg en Lisa Marklund film och käkade chips! Mycket trevligt!! Sen när Simon skulle gå och sova säger han att han har ont i halsen! Jag ger han alvedon och en halstablett och tänker att det är nog inte så farligt! Klockan ett på natten vaknar han och har väldigt ont i halsen och jag känner att han känns väldigt varm! Jag ger han lite till alvedon och tänker då somnar han nog om! Men icket! Klockan var väl cirka halv fem på morgonen när jag insåg att han kommer inte att somna, så då satte jag på en barnfilm! Några filmer senare steg vi upp!
 
Jag hade planerat att åka in till stan och shoppa för mina presentkort som jag fick då jag fyllde år! Snälla Inger ställde upp som barnvakt en stund så även Simon fick följa med som smakråd:)
 
Detta kom jag hem med:
 
Nya träningsskor! (som jag bara ska ha inne!:), regnställ! Det blev en väldigt självlysande jacka, men den tål mycket regn och blåst:) och en cykelväska!:) Känner mig mycket nöjd!!:)
 
När vi kom hem var Simon inte bättre! Han låg som ett litet streck hela dagen! Mot afton somnade jag, Simon och Melvin! Stora Simon var ute och cyklade! Vi sov säkert i 2 timmar:) När inte Simon blev bättre så förstod jag att det är säkert halsfluss, så jag och han åkte upp till akuten! Där fick vi sitta ett bra tag! Kändes som en evighet, men tror det bara var en timme:) Och det visade sig vara som jag befarat: HALSFLUSS!!:(
Nu håller jag alla tummar att det här ska hjälpa mitt immunförsvar:
 
Jag har faktiskt inte varit sjuk någonting sen jag började äta blåbärspulver:) Sen håller jag såklart tummarna att ingen annan som varit nära Simon ska bli sjuk!!!!
 
Igår tog jag och Bettan en löpartur! Vi har inte vågat springa elljusspåret på ett bra tag nu, för vi är så rädda att det ska komma en björn! Men igår tog vi mod till oss och sprang där! Tills vi var i ske-hamn och plötsligt hör hur det brakar till! Sen börjar vi höra hur något visslar! Jag har hört att björnar visslar! Så vi blev livrädda och sprang ut på närmsta kvarter och sen sprang vi vägen tillbaka!:) Förmodligen var det ingen björn, men just då var vi ganska säkra på att det var det:) Vi är nog ganska duktiga på skrämma upp varandra!!:) Så hädanefter blir det nog att springa efter vägen igen:( Synd, för det är så härligt att springa i skogen om man inte vore så förbaskat rädd!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0