MUMS!!

Provade på att göra en ny maträtt till middag!! Fick receptet av Sofia!!:) (egentligen LCHF recept) Men jag la till snabba kolhydrater i form av pasta!! Det var supergott!!:)
Fläskfilé med ädelostsås, pasta och sallad!!
Ingredienser:
Smör
Broccoli (fast vi hade inte broccoli hemma, så jag skippade det)
1 Vitlöksklyfta
1 Fläskfilé
1 Paket bacon
1 Burk Creme Fraiche
1 Paket vispgrädde
Buljongtärning/fond/Soya för sälta
1 Kvibile Ädel
Din favoritsallad
Gör så här:
Lägg ett par nävar tinad broccoli i en ungsform.
Stek en hackad vitlöksklyfta i smör, lägg ner en fläskfilé i bitar i vitlöks-smöret och stek dom,
när dom är färdigstekt lägger du ner fläskfilén och vitlöksbitarna i formen ovanpå broccolin.
Stek sen ett paket bacon i bitar och lägg dessa över fläskfilén. Låt fettet vara kvar i stekpannan.
Rör ner en burk Creme Fraiche och ett par dl grädde i baconflottet. Tillsätt lite soya eller buljongtärning
för sälta och smula ner en ädelost och låt detta puttra ihop till en sås. Häll det över allting i formen och
riv lite god ost över (jag tog vb-ost) och gratinera i ugnen tills osten blivit gyllenbrun.
Simon äter aldrig kött så jag gjorde köttbullar åt han och Melvin! Viktor
som åt med oss tyckte nog att det var riktigt gott! Han åt som en man:)
Jag kan knappt tro det själv, men Simon sa att han kunde smaka en liten
bit och han tyckte om det!! Jippi hoppas nu han börjar äta kött:)) Han sa:
Nästa gång ni äter det här, behöver ni inte göra köttbullar till mig:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud så gott det såg ut, måste testa!



Så bra att du är på bättringsvägen, börja inte träna förtidigt nu, det hinns =)



Soffbordet var verkligen en hit! men du har köpt nya kuddar mm också va?



Jo träningen går bra, ser inget resultat än dock men jag har ju bara tränat två veckor....haha.....men det är sjukt kul!

2012-01-21 @ 19:40:09
URL: http://theresethunell.blogg.se/
Postat av: Louise

Ser gott ut :) Kul att han kan tänka sig att äta kött!

2012-01-21 @ 19:55:37
URL: http://wizy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0