JULAFTON 2013

Dagen innan julafton hade vi uppesittarkväll hos oss!! Vi hade bjudit hem mina föräldrar, Simons föräldrar, brorsan, Vickan, Jocke och Lille Vilmer!! Vi åt Gröt, dopp i grytan och julskinka! Sen spelade vi bingolotto! Mycket trevligt!!:)
 
Melvin ställer ut gröt till tomten!!
 
Kusinmys!!:)
Natten till julafton blev det inte mycket sömn!! Lill-Simon tycker det blir så spännande att han inte kan sova!! Så han höll mig vaken också!! 2-3 timmars sömn blev det kanske totalt!!:/
 
När klockan var runt 6 vaknade även Melvin, så då fick dom kolla julstrumpan!
I deras julstrumpor var det ett snöre som ledde till ett stort paket som var till båda två och ett litet paket var!!
Skylanders swap force och var sin gubbe!!:)
 
Sen blev det frukost och efter det såg vi sista avsnittet av julkalendern!! Sen blev jag så trött att jag gick och la mig och vila!! Somnade och vaknade först drygt en timme senare! Skönt!!:)
 
När vi var klara åkte vi förbi min farmor en sväng och sa god jul!! Sen for vi hem till mina föräldrar!!
 
Där hade också tomten varit och lämnat ett paket åt oss var under julstrumpan!!:)
Sen blev det jul-lunch!!
 
 
 
Fanns väldigt mycket att välja bland!!
 
Min tallrik!! Jag blev proppmätt!!:)
När vi ätit och druckit kaffe var det bara att invänta Kalle Anka!!:)
 
Snart kommer tomten!!! Spännande!!!
och tillslut kom han!!!:)
Melvin tyckte det var väldigt spännande när han skulle hämta första paketet!!:)
Simon och Melvin fick var sitt jätte-paket!!!!
När vi öppnat alla paket, druckit lite mer kaffe och haft det riktigt trevligt, åkte vi vidare till bergsbyn för julfirande nr 2!!
 
Där bjöds det också på supergod mat!!
 
Tyvärr blir man mätt för fort!!!
 
Sen kom en till tomte!!:)
Här fick vi också massor med fina och bra paket!!:)
Barnen har spelat julklapps-spel!! Båda nöjda och glada!!
Sen körde vi vuxna också julklapps-spel!! Simon hjälpte mig att slå tärningen!!:)
 
Tack alla inblandade för en underbar JUL!!!:))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0