VASALOPPET (ÖPPET SPÅR) 2013

På söndagen vaknade vi, gjorde oss klara och åt en ordentlig hotellfrukost!!:)
 
 
Sen körde vi till Mora, där vi hämtade ut våra nr-lappar!:)
 
Framme i Mora!:) Jag!
 
Bettan!
 
Vi stod en stund och tittade på målgången för dom som åkte öppet spår på söndagen!
 
Gustav vasa!?!
 
Sen åt vi en lunch före vi åkte vidare till Älvdalen!:) Pasta såklart!:)
 
När vi kom fram till Fredrik och Jenny i Älvdalen där vi skulle bo, var det fullt hus och kalas!:)
Så det blev go-fika och tävling!:)
 
 
Det var söta lilla Annie som blev 3år!!:)
 
Sen blev vi bjudna på supergod middag!!
 
Kött, Potatisgratäng och sallad!!
 
Efter middagen åkte vi och lämnade in skidorna för vallning! Dom skulle vara klara vid 21 så då åkte vi ner och hämtade skidorna! När vi skulle åka tillbaka igen, körde vi lite fel och det drog ut lite på tiden! Klockan var nog efter 10 innan vi var tillbaka och innan vi somnade var klockan säkert vid 11!
 
Klockan 02,50 ringde väckarn på måndagmorgonen! Konstigt nog kände jag mig ganska pigg just då! Jag steg upp, gick på toa och tog på mig understället! När jag kommer ner hade Bettan somnat om, så jag väcker henne:
Jag: Bettan, ska du vakna!?
Bettan: (Blir klarvaken och ser livrädd ut) ÄR DU KLAR!!
Hahaha:) Hon trodde jag gjort mig helt klar och var redo att åka utan att ha väckt henne!!:)
 
Jag gör gröt! (Mitt i natten)
Efter vi ätit och gjort oss klara körde vi ner till buss-stationen och tog bussen till Sälen!
När vi kom fram lämnade vi våra väskor i en lastbil sen gick vi och ställde oss vid starten! Kände att vi fick en ganska bra plats!:)
 
I starten! Vi trodde nog att vi skulle frysa ihjäl!! -13 grader var det!! Kändes som vi stod där en evighet innan vi fick börja åka! När det var ca 5 min kvar innan start skulle vi ta av oss överdragskläderna! Kändes inte bra då vi redan frös!! Till slut fick vi börja åka! Som tur var började vi med en ordentlig uppförsbacke, så där fick man upp värmen!:) Första två milen var nog tuffast för mig, för jag mådde fruktansvärt dåligt och trodde jag åkt på magsjukan! Men efter andra stationen (mångsbodarna) med blåbärssoppa och vatten var det som att det släppte och jag började må bättre!!:)
 
Mellan Evertsberg och Oxberg hade vi en hejarklack!!:) Här hade vi åkt ca 5,2mil! Jag kände mig oförskämt pigg:)
 
 
Bettan kommer in till Oxberg!:)
 
Skål! Blåbärssoppa Mums! Här i Oxberg fick jag se hälsningar på skärmen där dom här hemma hejjade på oss! Gav en extra kick!! Tusen tack för dom!!:)
 
Sen åkte vi vidare! Hade inga större svackor! Inte en gång tänkte vi på att bryta loppet! Kände att vi hade energi kvar enda in i mål!!:) Det som var lite tufft var att vi hade inget fäste i uppförsbackarna så där det lutade mycket var det saxning som gällde annars var det stakning! Så det känns i axlarna!!:) I nerförsbackarna flög folk som käglor ibland så man fick se upp för att inte köra på nån!! I det stora hela var det ett härligt lopp och en underbar dag!!:) VI gick i mål på tiden 8 timmar och 4 minuter!! Vi känner oss supernöjda!!!!:)
 
 
Tusen, tusen tack till Jenny och Fredrik för att vi fick bo och äta hos er!! Ni är guld värda!!!!:)
 
Nu blir det att ladda om inför vätternrundan!!:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0