HUSVAGNSSEMESTER!!


Började rulla söderut på torsdagmorgon och första stopp blev paradispadet i övik!:)
 
Simon har åkt ringarna!!:)
 
Simon, William och Jolla!!:)
Jag och barnen i forsen!!:)
Vi badade i flera timmar, sen körde vi vidare till en rastplats (Ångersjön) där vi sov våran första natt i husvagn!!:)
 
Tror barnen tyckte det var spännande när dom skulle sova första natten!!:) Jolla och William sov över första natten också!! Tror alla var väldigt trötta efter badet, för alla somnade ganska fort!!:)
 
 
 
På morgonen i Ångersjön! Nästa stopp blev Ikea i Uppsala där vi åt lunch och sa hejdå till Jolla och William!!
 
Jag tycker inte det var jättekul att köra med husvagnen bak på bilen, så Simon har kört största delen! Men jag skulle visst köra från Uppsala till campingen!! Inte kul när vi närmade oss Stockholm, det blev typ 5 filer, mycket trafik och då jag inte visste riktigt hur jag skulle köra så la jag mig i dom mittersta filerna! Jag var livrädd!! Både det ena och det andra fordonet blåste förbi mig, på båda sidorna och det kändes som husvagnen slet hit och dit!! Men det gick vägen och vi kom fram till campingen!! När vi kom fram stod det en skylt att det var fullt för husvagnar, men vi hade tur och en checkade just ut när vi kom!!:)
 
Barnen hjälpte till att veva ner stödbenen när vi kom fram!
 
 

När vi tagit det lugnt en stund, gick vi och kollade in campingen!
 
Vi träffade på typ världens minsta igelkott!! En lite bebis!!
 

och ett rådjur!!
 
Utegym finns på campingen och en jättefin strand och badplats!!:)
 
På kvällen blev vi bjudna på middag till Vickan och Jocke! Supergod lasagne!! Sen gick vi en promenad runt där dom bor!! Superfint!! Tyvärr kommer jag inte att kunna lägga in så mycket kort! Tar typ 10min/kort känns det som och klockan börjar bli mycket!!
 
Jättemysig badplats just nedanför dom bor!!
 
Barnen hittade smågrodor som dom plockade upp!!:)
 
Idag har vi legat på stranden vid campingen och badat på förmiddagen!!:)
 

Sen åkte vi in till gamla stan och gick till slottet!
 

Vi gick in och kikade i slottet, bland annat var vi ner i skattkammaren!!:)
 
Middag åt vi i gamla stan på en restaurang som heter Vapiano!! Det var supergott!! Dom hade pasta och pizza!!
Min pasta!! MMMMmmmm
 
 
 
Sen avrundade vi kvällen med kortspel utanför husvagnen!! En toppendag har det varit och hoppas på en lika bra dag imorgon!! Med start på naturhistoriska museet!!:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj vad härligt ni verkar ha det!:)) så roligt!!

2013-07-14 @ 10:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0