TURKIET 2013


 
Vi hade en helt underbar vecka i Turkiet!! Tyvärr går tiden för fort när man har kul!!! Vi hade riktigt tur med vädret, det hade visst varit kallt innan vi kom!! Men vi hade över 30grader varmt typ varje dag, fram till dagen vi skulle åka hem! Då blev det värsta väderomslaget och det kändes helt plötsligt som höst!! Här kommer i varje fall massor av bilder!!!!:) Jag är inte så bra på bara välja ut några få bilder;)
Melvin i barnpoolen:)
 
Simon:)
Melvin på äventyr med piratklubbet!!:)
Jag och Simon ska ut och dyka!!:)
Simon i poolen!:) Skepp ohoj!!:)
Simon, Simon och Melvin åker vattenrutschkana!!:)
Simon kastar sig ut ur kanan!!:)
Melvin!!:)
Jag tyckte mest om att bada i havet, det var betydligt varmare i vattnet där en i poolen!!
Skönt!!:)
mamma och pappa!:)
 
Melvin som varit på piratklubben!!:)
Middag!!:) Dom stod ute och grillade kött, fisk och kyckling varje kväll!! Gott!!:)
Glass i stora lass!!:)
Melvin med piratklubben!!:)
Simon kommer från piratklubben för dom äldre barnen!!:)
Sockervadd till kvälls-showen! Efter minidisco:)
Simon, Melvin och havet!!:)
Melvin, Pappa, mamma, Simon och Simon!!:)
En kväll åkte vi in till Side stad! Shoppade och åt!!:)
 
Riktigt fin restaurang nere vid hamnen!!
Jag åt black and White! Supergott!!:)
Efter maten fick vi besök av en liten minisköldpadda!!:)
minidisco!!:)
Frukost!! Chokladplättar!! MUMS!!:)
Pirate Cruise!!!
 
Barnen blev sminkade till pirater!!
 
 
 
När vi kom fram till stranden där det är floden på ena sidan och havet på den andra, stannade vi där!
Det blev vattenlekar för barnen!!
 
 
Den här leken var det två lag! Dom skulle ta upp en svamp med vatten ur hinken, sen springa till andra sidan och pressa ut vattnet från hinken ner i en flaska! Det laget som fyllt flaskan först vinner!!:)
 
Sen körde dom några andra vattenlekar också!!:)
 
Simon, Simon och Melvin på piratbåten!!:)
Buskillarna!!
 
Lunch ombord på skeppet!!:)
 
Jag och Melvin tog ett dopp i havet!! Floden kändes inte så lockande!!:)
Melvin!!:)
Sen blev det skattjakt!!
 
På vägen hem, var det skumbadsdisco!!:)
 
En riktigt bra dag!!:)
Minidisco!!:)
Barnen fick klippa sig!! Snygging!!:)
Frisören hade tänkt äta upp Melvin tror jag!!
En till snygging!!:)
Barnen leker på stranden!!:)
 
Jag har alltid när jag varit utomlands funderat på att åka parasailing, men det har aldrig blivit av!
Men nu fick jag med mig både stor och lill- Simon! Så då slog vi till!!:)
Det var faktiskt ganska läskigt! Man for ju sjukt högt upp!! Sen kändes det inte som man satt fast så mycket! Men det var en härlig upplevelse ändå!!:)
 
 
Middag!!:)
Efterrätt!!:)
Drinkar!!:)
Som sagt dagen vi skulle hem, blev det värsta väderomslaget!! Blåste storm!! Så det gick riktigt
häftiga vågor!!:) Simon på händer!!
 
Jag försöker mig på en hjulning!!:)
 
Simon gick ut och badade i vågorna!!
sekunden efter jag tog det här kortet, blev Simon bokstavligen nerslagen av denna våg!!
Han skrapade upp armarna!! Ajaj!! Tur det var när vi ändå skulle hem!!:)
 
Melvin efter sista besöket på piratklubben!!:) Sötnosen!!:)
Lunch!!:)
Simon i stormen!!:)
När vi åkte mot flygplatsen blev det världens åskoväder!! Kan säga att jag inte var sugen på stiga på planet!!
På flygplatsen!! Det som lyser är inte solen!! Jag tog kort genom fönstret så det är nog blixten från kameran!!
Innan vi lyfte såg det lite bättre ut och han startade bort mot ovädret, men när han kommit upp en bit, vänder han planet och flyger rakt in i åskovädret!! Fy tusan vad rädd jag var!! Planet hoppade och studsade och det blixtrade utanför!! Men nu är jag hemma välbehållen och längtar bara tillbaka till värmen!!!!:)
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0