FÖRSTA TANDEN!:)

Japp! här går det undan! Lille mini har redan fått sin första tand!
 
Jag såg redan när han föddes att han hade en liten bula i tandköttet, så jag
frågade vad det var!? Fick till svar att det såg normalt ut, att han var skapt så!:)
 
I onsdags när han var 3 dagar gammal, såg jag att det började komma upp något
vitt, så jag tänkte att det måste vara en tand! Som tur var hade vi ett inbokat läkarbesök
på onsdagen, så då passade jag på att fråga igen! Mycket riktigt en liten tand!
 
Imorgon ska vi träffa läkaren igen och då kommer dom antingen att dra tanden eller
annars kommer vi nog att få en remiss till tandläkaren som mest troligt drar ut den!
Tydligen när bebisar föds med tänder har dom inte fäst i rötter och sånt, så dom är
lösa! Då är det bättre att dra dom, än att den ska trilla lös och fara i halsen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0