BARNMORSKEBESÖK!!:)

Nu har jag varit på mitt sista barnmorskebesök hos min barnmorska i ske-hamn, så har jag inte fått innan nästa besök så blir det i stan!
 
Tyvärr glömde jag skriva av mina värden (undrar om det finns något som heter graviditetssenilitet, för i så fall är jag drabbad:) Men jag tror det såg ut något så här:
 
Blodtryck: 116/63
Socker: Väldigt osäker? Kan ha varit 6,5??
Vikt: 71kg
Magmått (Symfys-fundus mått): 32cm (Fortfarande mindre en med Simon och Melvin, men följer kurvan bra!:)
Hjärtljud: 137 slag/min (tror jag)
Järn: 143 (bäst hittills sen jag blev gravid!) Barnmorskan sa att det var inte vanligt att dom såg så bra järnvärden på gravida:)
 
Sen kollade hon hur bebis låg och hon sa att huvudet sjunkit djupt ner och var fixerat! Möjligt vis lite ruckbart! Det var som jag trodde, för jag känner att huvudet ligger långt ner!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0