JULEN 2015!

Då var julen över för denna gång och snart väntar ett nytt år!:)
 
Uppesittarkväll:
 
Vi bjöd hem våra föräldrar på julgröt, dopp i grytan och julskinka!
 
Gröten som blev över ställde vi ut till tomten:)
 
Sen åt vi en massa snacks och spelade bingolotto! (Vi vann tyvärr inget!!)
Julafton:
 
 Tomten hade varit och lämnat paket i barnens julstrumpor! (Även i vi vuxnas strumpor)

När vi öppnat paketen steg vi upp och åt julgröt!
Sen gick Melvin ut och kollade om tomten ätit upp gröten som vi ställde ut!:)
Jajjemen, han hade ätit upp nästan allt:)
Vi tog ett god jul kort! Jag tänkte om vi alla lägger oss på golvet finns det ju en
liten chans att alla kommer med på bilden!:) ☺
 
Sen åkte jag, Simon och Melvin till gammelfarmor, så fick dom öppna klapparna som var från
henne där! Hon bjöd på kaffe och go-fika:)
Vill man få julkänslor ska man fara till min farmor! Hon får alltid till det så julmysigt!♥
Jullunchen var vi hemma hos oss! Mina föräldrar, brorsan och mormor kom!
Vi hade knytkalas, så mycket gott blev det:)
Efter maten körde vi pingis fram till att kalle började på tv:n!
Tror jag är mer intresserad av att se kalle en vad barnen är!:)
Alla var still en liten stund, så då tänkte jag passa på att ta ett kort!:)
Gick ju sådär!!:/
 
Men till slut kom tomten, nej vänta det kom två tomtar!!:)

Malte tyckte inte alls att det var kul med tomtar..
..ren och skär skräck!!
Men det var snälla tomtar och många paket blev utdelade!:)
När barnen öppnat alla paket, åkte vi till svärföräldrarna i bergsbyn!
Malte sprang omkring med en potta på huvudet!:)
Vi blev bjudna på massor av supergod mat även där!:)
 
Tomten hittade till bergsbyn också:)
Sötaste tomtenissen hjälpte till!!:)
En superbra julafton med massor av god mat och fina klappar!!:)
 
Juldagen:
 
Var vi bjudna till mina föräldrar på ännu mera god mat!! Tyvärr tog jag inga bilder
på hela kvällen! Men vi åt gott och spelade spel! Trevligt!!:)
 
Annandagjul:
 
Bjöd vi hem Jolla, Nicklas och William! Vi bjöd på kött och potatis!:)
Vi åt, drack, spelade spel och surrade! Också trevligt!:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0