AGGRESIV TRAKTORFÖRARE!

I morse när Simon skulle till jobbet körde han fast på vägen! Började redan utanför våran uppfart. En snäll granne kom och hjälpte oss! Vi skottade, puttade och sköt på allt vad vi bara kunde, men vi tog oss bara en liten bit, sen satt vi fast igen! När vi kommit ner en bit för backen ser vi att traktorn kommer! YES!! Han plogade på längst ner i backen, men kommer närmare och närmare! Sen stannar han och står still, precis som han tycker att vi ska flytta på oss!? Vad tror han?! Att vi står mitt på vägen, 3 stycken med varsin spade för att vi tycker det är kul!? Att vi har parkerat mitt på vägen för skojs skull?! Tillslut går en av oss fram och säger att han får dra undan snön framför bilen och köra åt sidan så vi kommer fram! Han ser superarg ut, men gör som vi ber om! Simon fick sig iväg till jobbet, dock väldigt sen!
 
Sen fortsatte den arga traktorföraren köra som en blådåre fram och tillbaka på kvarteret! Rent av livsfarlig! Inte en suck att han skulle se om det kom något barn (eller vuxen)!
 
Absolut inget ont om traktorförare, jag förstår verkligen att dom har fullt upp när det kommer så här mycket snö och att dom får jobba massor! Men samtidigt så är det ju deras jobb och dom borde ju vara glada att dom har mycket att göra! Om det inte kom någon snö, skulle säkert många stå utan jobb!
 
Kanske dags för den här snubben att byta yrke! Han var väldigt ung och är han redan så här less...
 
Sen var han ju sjyst och drog upp världens största plogkant åt mig, så jag fick lite vardagsmotion!:)
 

Soptunnorna åkte all världens väg och postlådan är nästan helt borta!
 
Mycket snö har det kommit!:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0