TRÄNINGSINLÄGG!

Man märker att det är januari nu och mer folk på gymmet! Det är toppen att ha som nyårslöfte att börja träna! Men det gäller att fortsätta även när januari är slut!:) Jag tror på kortsiktiga och lååångsiktiga mål!
 
Som kortsiktiga mål har jag t. ex. att klara av att lyfta en viss vikt eller att klara av att göra ett visst antal
repetitioner av en viss vikt!
 
Exempel: Januari: Bänkpress 50 kg (Klarade 47,5kg december)
                              Chins 4 st
                              Benböj (kan vara att man ska göra totalt 100 st (olika vikter) varje benpass.
                              armhävningar (klara fler än månaden innan)
Det handlar om att hela tiden utmana sig själv! Klara tyngre vikter eller fler rep.
 
                Februari: Bänkpress 52,5
                              Chins 6 st
                               Benböj 120st
O.s.v.
Ni förstår:) Man ska inte ha för höga målsättningar, utan ska vara så att man kan klara det! Om man
har för svåra mål är det risk att man tappar motivationen!:)
 
Långsiktiga Mål:
Först och främst handlar det för mig om att må bra i både kropp och själ!
Utföra klassikern igen,
Utföra ett toughest race
 
Sen kan det vara ganska bra att förbereda sig inför varje träningspass, så man vet vad man ska
göra när man kommer till gymmet!
 
Exempel:
Pass 1: Armar, bröst, mage
Pass 2: Ben, mage
Pass 3: Axlar, rygg, mage
Pass 4: Kondition, mage
Pass 5: Helkroppsgenomkörare
 
(Ja, jag försöker köra mage i slutet på varje pass! Jag avslutar alltid med plankan då jag kör t.ex rak
planka 1,30min, sidoplanka höger 45sek, sidoplanka vänster 45sek) (3 set)
 
Jag är ABSOLUT INTE  någon träningsexpert, det är bara så här jag lägger upp min träning!:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0