April, april din dumma sill!

Haha:) Japp! Gick på mammas älgskämt även detta år:/
 
I år ringde hon tidigt på morgonen och sa:
mamma: Hej, skulle du kunna gå över till oss och gå ut och gå med Thelma?
Jag: Ok! Vad då, då?
mamma: Bussen jag åkte med hem igår körde på en älg! (Hon lät väldigt ynklig på rösten)
Jag: Jaha, med gud! är du på akuten eller?
mamma: Ja, jag fick lite glassplitter på mig. Ääälgeen bara dök upp från ingenstans!
Jag: (när hon betonade ääälgeen så gick det upp ett ljus!) Fan, april, april! Jag skulle ju inte gå på det...
 
 
Nu sitter jag i en stuga i Arvidsjaur! Riktigt mysigt:)
Mamma och pappa hade hyrt en stuga torsdag till söndag och dom har varit här med oss till idag:)
Vi körde upp torsdag efter jobbet:)
När vi kom fram hade mina föräldrar dukat upp påskbuffé:)
 
Efter maten gick vi ut en sväng och Malte hittade en kul lekpark.
På kvällen spelade vi lite sällskapsspel och sen såg vi lets dance.
 
På morgonen när vi vaknade visade det sig att påskharen varit framme:)
Ett stort ägg var till alla barnen:)
Efter en rejäl frukost åkte vi till skidbacken:)
Man kan säga att det var aprilväder:) Ena sekunden strålande sol och jättehärligt och
i nästa sekund snöstorm. Men tror det var mer fint väder en fult:)
 
Godisregn!:)
Simon hoppar:)
Melvin hoppar:)
Stekt pannkaka till lunch:) Mums!
Vi åkte hundspann! Simon och Melvin.
Jag och Malte.
Malte orkade inte åka hela tiden, så jag passade på att åka bräda! Så kul!:)
Fredag kväll spelade vi lite mer spel, sen gick jag, Stor-Simon och pappa till gymmet som
dom har här på campingen:) Det blev tacogratäng till middag sen såg vi lets dance även denna kväll.
 
När vi åt frukost på lördagsmorgon trodde vi inte att vi skulle få se någon sol den dagen då det snöade ordentligt utanför fönstret, men innan vi fått oss iväg till backen hade det klarnat upp:)
Simon provade snowboard! Jätteduktig tycker jag:)
 
Idag grillade vi (mamma) hamburgare till lunch! Så gott att äta ute:)
Ikväll blir det nog bara att chilla:) Simon och barnen är ute på pokemonjakt just nu:)
Imorgon åker vi hem igen! Då blir det avgiftning från socker då det har blivit en hel del påskgodis:/ Vi försöker att
inte äta godis i vanliga fall då jag märker att ingen av oss mår bra av det, men är det  påsk så är det:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0