Göteborg:)

Klockan 06,20 på fredagsmorgon checkade vi in på falmarks flygplats. Planet lyfte 06.45 mot Stockholm där vi bytte plan till Göteborg.
 
När vi kom fram till Göteborg åkte vi taxi till Caparolfabriken. Där fick vi utbildning och rundtur.

Vi blev även bjudna på lunch på fabriken:)
 
Sen åkte vi taxi till hotellet.
Riktigt fint hotell.
Efter att ha lämnat väskor och så tog vi en promenad in mot stan.
Killarna kollar kartan efter närmsta pub:)
Vi tjejer gick in till stan en sväng, sen tillbaka till hotellet för dusch och smink inför kvällen:)
 
Middagen åt vi på en restaurang som heter Miss Sophie Grill.
Förrätt: Pilgrimsmussla. Så gott!!
Kollegorna.
Varmrätt: Potatismos, massor av olika kött (bland annat griskind), en jättegod korv, grönsaker, såser.
Kaffe och creme brulee.
middagen var bland det godaste jag ätit, toppbetyg!:)
 
Lördag vaknade jag pigg, låg och drog mig en stund och steg upp vid 7. Gjorde mig klar, gick ner och åt frukost. Sen väntade jag att klockan skulle bli strax innan 10. Vi hade bestämt att vara på stan vid 10. Men när jag börjar kolla runt vilka som skulle haka på visade det sig att dom som hade tänkt in till stan var bakis och trötta:/ Så jag fick gå in till stan själv. Jag shoppade fram till lunch och då mötte jag upp Hanna och Jocke och åt med dom.
 
Sen bar det av till Liseberg:))
Vi åkte massor av karuseller! Tjohoo så kul!!:)
Berg och dalbanan helix:)
 
karusellgänget:)
fritt fall atmosfear.
 
Middag på hamnrestaurangen.
Förrätt: toast skagen.
Varmrätt: Oxfilé.
Toppbetyg på middagen även denna kväll.
 
Vi hade även femkamp med alla kollegor. Superkul, men jag sög på dom flesta grenarna:)
Flumeride.
 
Avslutade Liseberg vistelsen med att vinna:)
Snickers/twix och sen vann jag även en chipspåse:)
Vi gick tillbaka till hotellet och bytte om då vi hunnit bli lite blöta, sen gick vi till en pub:)
 
Vaknade pigg även söndag, sov ut lite längre denna dag, kanske till 8. Gick och åt frukost kl. 9.
Klockan 10 träffades jag, Jenny och Sandra för att fara ut på lite äventyr:) Vi hade tänkt låna cyklar och fara till botaniska trädgården, men det blev att vi gick och vi gick fel, så det blev universeum istället:) Men det var bara bra:)
En gammal fisk:)
Hjääälp!
Ödla:)
Såghaj.
Jenny och jag i regnskogen:)
pippi.
Sengångare:)
Ödla.
Mycket djur och växter fanns att se:) Vi hade gärna velat gå ett bra tag till, men då vi hade
ett plan att passa var vi tvungna att ge oss.
Men äta han vi med:)
 
I väntan på planet hem:)
Helt fantastisk helg var det! Vilken tur jag har som får jobba med dessa människor:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0