Rutiner och vardag.

Sommaren har ju varit underbar med värme, semester och dagar på stranden. Men nu tycker jag faktiskt det känns skönt med lite rutiner igen, även om jag måste vara hemma och sjukskriven så försöker jag ha rutiner att följa.
 
Stiga upp i tid på morgonen, tycker inte om sova länge och ligga och lata mig. Därimot älskar jag att äta frukost i lugn och ro och sen en kaffe på det:)
 
Städa undan. (Behövs varje dag, förstår inte hur det går till att det blir så stökigt här hemma??!!)
 
Iväg och träna. (Träningen känns riktigt bra nu! Har återhämtat mig fysiskt klart bäst den här gången.)
 
Lunch.
 
Göra sådant som behövs här hemma. (städa, tvätta, rensa och just nu måla undertak.)
 
Mellanmål.
 
Ibland hamnar jag framför tv:n en stund eller som nu datorn.
 
Hämta barnen.
 
Middag.
 
O.s.v.
 
Söndag:
 
 Jag och Malte följde mina föräldrar till furugrund och åt en toast. (Malte åt plättar.)
 
Jag tog en löpartur. Länge sen sist, men kändes helt okej, började med korta elljusspåret 2,8km.
Men måste få in mer konditionsträning nu.
 
Hämtade Jolla och Simon på flyget. Dom hade haft det toppen i Uppsala och Stockholm. Simon var så nöjd!:)
 
Måndag:
 
Träning, Rygg, Axlar, mage.
Sen vet jag inte vad jag gjorde:) Inga kort och inget annat uppskrivet i almenackan:)
 
Tisdag:
Först ett träningspass, Ben, mage.
Sen for jag, Ida och Bettan till skogen.
Plockade lite blåbär och bara njöt av skogsluften.
 
Riktigt härligt. Vi hade tänkt dricka kaffe, men kom på att vi glömt koppar:/ Så vi åkte hem till mig och 
drack kaffe lite senare:)
 
Malte sa: Mamma, jag bara hänger här och chillar:) 
 
På kvällen tog vi hela familjen en lite promenad.
Förbi en lekpark. 
 
Nu när jag har bestämt mig för att typ inte äta något gott, så är det ju tur att det finns jordgubbar som är både gott och nyttigt. Det är kvällarna som är jobbigast!
 
Onsdag:
Inga kort denna dag heller:)
 
Men gymmet blev det och ett bröst, armar pass. Jag klarade 55kg i bänk och det hade inte ens gott två veckor sen sista behandlingen, så det kändes sjukt bra!:) 
 
Torsdag:
 
Jag och Bettan skulle ut på en löpartur, men vi träffades innan och plockade lite blåbär.
 
 
Vi hittade riktigt bra, nära elljusspåret:)
 
Sen sprang vi elljusspåret 4,3 km. Kroppen kändes bra, men andningen är tung! Men vi fick oss runt utan att stanna eller gå. 
 
Smothie: banan, kvarg, ingerfära, jordgubbar, blåbär, spenat, apelsin, citronsaft.
 
Gott!
 
Fredag: (idag)
 
Träningen idag kändes så himla bra! När man känner att man kan börja ta i ordentligt och sätta på tyngre vikter! Underbar känsla:)
 
Rygg, Axlar, Mage.
 
Stöt. (tror jag det kallas.)
 
 
Marklyft.
 
Både jag och Bettan var grymt nöjda efter passet:) Hoppas det fortsätter åt det här hållet:)
 
Sen har jag målat undertak när jag kom hem, snart är allt målat:)
 
Nu ska jag hämta barnen:) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man får verkligen skratta åt chillande malten

2018-08-18 @ 09:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0