Kalasat.

Här hemma har vi haft kalas för hela slanten:) Fredag, Lördag och söndag:) 
 
I övrigt känner jag mig piggare en jag gjort på länge, gissar att det är penicillinet som gjort att jag känt mig extra trött och låg.
 
Torsdag:
 Simon har sovit ute på våran altan två nätter:) Trodde han skulle komma in efter ett tag, men inte. Han sov länge dessutom:)
 
Jag gick en promenad på dagen, sen var vi ute och fixade på gården.
Det tar sig....
 
På kvällen var vi och mina föräldrar bjudna till svärföräldrarna på middag.
Gott:)
 
Sen spelade vi kubb, tjejerna mot killarna..
 
Självklart vann tjejerna;)
 
Fredag:
 
Denna dag var ingen vanlig dag, för det var Melvins 9-årsdag:)
 
Vi sjöng och uppvaktade med paket och bulle på sängen:)
 
Jaaa, legobygget han önskat sig:)
 
Skulle självklart byggas på en gång.
 
 
Barnen roade sig ute.
 
Vi städade och fixade inför kalaset på dagen, men jag han med ett träningspass också, så skönt!
 
Kalas nr. 1 Melvins barnkalas.
Presentöppning.
 
Vi bjöd på hamburgare.
 
Fika.
 
Tårta.
 
Lekar. Dom fick olika uppdrag dom skulle klara för att få en bit av en skattkarta, när dom klarat 4 uppdrag och fått fyra bitar, så kunde dom läsa skattkartan och se var skatten fanns.
 
I poolen, Melvin var den enda som hade badbyxor, så han fick dyka i.
 
 
Dom klarade det och fick skatten:)
 
 
 
Melvin mycket nöjd med dagen:)
 
Lördag:
Dags att förbereda för kalas nr. 2 = Maltes barnkalas.
Jag han med ett träningspass även denna dag:)
 
Malte med sina vänner:)
 
Piratskeppstårta:) (Som Maltes mormor och morfar gjort:)
 
Blåser ut ljusen.
 
 
Efter fikat blev det lekar.
 
Dansstopp.
 
 
Björnen sover.
 
 
Vi lekte också tjuv och polis.
 
Sen avslutade vi kalaset med fiskedamm.
 
Malte var supernöjd och jättetrött:) Vilket passade oss alla bra, så det blev att slappa i soffan och titta på fotbollen:)
 
Söndag:
 
Gick en promenad på morgonen, sen blev det fix inför släktkalaset.
 
Paketöppning. Vi firade både Melvin och Malte♥
Malte fyller inte år för en på fredag, men lika bra att göra allt på samma helg:)
 
Släkt:)
 
Melvin, Malte och småkusinerna Vilmer och Alex♥
 
Släkt:)
 
Underbart väder som alltid på Melvins kalas:)
 
När alla farit hem kände vi för att svalka av oss.
Mot poolen och Malte testkör sin nya radiostyrda bil:)
 
Oj så skönt! Hela familjen i poolen♥
 
Mina föräldrar bjöd på middag:) Tacogratäng, Mums:)
 
Killarna värmde sig i spabadet.
 
Sen åkte vi och kollade när dom drog not.
 
Där mötte vi barnens farmor, farfar, faster, farbror och kusiner:)
 
Blev en riktigt bra dag!
 
Måndag: (idag)
Efter frukosten gick jag till gymmet, tränade och gick hem. Skönt att kroppen börjar vakna till liv:)  Har ju satt upp mål jag ska klara mellan behandlingarna och ett mål är att klara 55kg i bänkpress. Det har jag inte klarat denna gång, men jag har en chans på mig, då jag har ett bröstpass kvar innan behandlingen som är på torsdag. Hoppas verkligen jag klarar det....
På väg hem från gymmet, lyssnar på en riktigt bra pod om arbogakvinnan (Johanna Möller).
Podcasten heter En mörk historia.
 
När jag kom hem var jag riktigt hungrig och vad passar då bättre en köttsoppa!
Lena och Gunnar hade gjort denna supersmarriga köttsoppa åt mig:) 
 
Sen åkte vi till skatan och badade:)
 
 
Simon, Malte och Nicklas badade.
 
Jag och Jolla skippade bad, men nästa gång ska jag ta med badkläder, kändes supervarmt i vattnet!
 
Badkillen:)
 
Malte nöjd med sitt sandslott som Nicklas hjälpte han att bygga:)
 
Underbart väder idag och det ser ut att hålla i sig hela veckan lång:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0