En vända till helvetet.

Sist jag skrev att jag trodde det var dippen och att det skulle vända...
Det var bara början...
 
Fy tusan hur jag mått senaste dagarna, känns som jag varit och hälsat på i helvetet.
 
Mått illa som tusan (inte spytt tack och lov.) Men tänk er en rejäl bakfylla och gångra det med tusen (kanske lite överdrivet.)
Huvudvärk
Trött (Så pass trött att det varit tungt att resa sig från soffan och gå till köket.)
Deprimerad (Inte sätt något ljus i något, mörka tankar, mycket tankar om döden.)
 
När jag vaknade på måndagen och kände hur dåligt jag mådde, så tänkte jag att det blir nog ingen Umeå resa för mig.
 
Jag fick mig upp och gjorde mig i ordning, men började inte må bättre. 
När Ida och Bettan kom för att hämta mig sa jag att jag nog inte kan följa och dom såg hur dåligt jag mådde, men dom övertalade mig att följa ändå, så jag följde:)
Känns bra att jag for, annars hade jag bara suttit hemma och grinat hela dagen, å det är ju inte så kul.
 
Vi shoppade på lager 157, sen åkte vi till avion där vi åt lunch.
Efter vi ätit satte jag mig i en soffa utanför ikea och dom gick och shoppade. Jag orkade inte gå speciellt mycket, men jag roade mig med facebook och instagram:)
 
Ida och Bettan ni är bäst♥♥♥
 
När vi kommit hem skulle Simon med Melvin på MTB träning och mamma kom över för att passa Malte en stund, för jag behövde verkligen vila en stund. Blev inga knop gjorda den kvällen.
 
Tisdag:
Ännu en skitdag, låg i soffan hela förmiddagen, lyckades ta mig upp för att äta lunch, men tänkte stupa i soffan sen igen, men som tur var ringde Ida och undrade om hon kunde komma förbi. Efter att hon varit här fick jag faktiskt lite energi och tänkte att jag bakar lite bullar:)
 
Efter att ha gjort degen och den skulle jäsa, kände jag att varför drog jag igång det här...
Men lyckades slutföra:)
Saffransbullar. (Kanske inte helt rätt årstid för saffran, men barnen älskar dom här bullarna:)
 
Melvin hade sommaravslutning med klassen på kvällen och Simon jobbade kväll, så det var bara att he sig iväg:)
Dom spelade brännboll, vuxna mot barnen. Jag var inte med, utan surrade mest med andra föräldrar:)
 
Onsdag:
Kände då jag vaknade att detta är inte heller någon bra dag, men jag och Bettan bestämde iallafall att vi skulle fara och träna. Har inte känt någon motivation till att fara och träna och tänkte att det skulle kännas lika tungt som senast.
 
Men helt plötsligt svarar kroppen och jag provade en etta på 50kg:)
 
Kan jämföra med att gången innan körde jag på 35 kg och det kändes tungt!
Har som mål bland annat att klara minst 55 kg en gång mellan behandlingarna och nu känns det inte helt omöjligt, har trots allt nästan två veckor på mig:)
 
Vi var bjudna till mina föräldrar på lunch-middag för att fira nationaldagen.
 Och brorsan har kommit hem, så kul att träffa han:)
 
Dom bjöd på någon kycklingröra i tortillabröd, supergott var det och måste ta receptet.
Till efterrätt hade Malte bakat sockerkaka:)
 
När vi kommit hem tittade solen fram och jag började ta bort lite mer sten från rabatten.
Tycker jag plockar och plockar, men räntar ingenting:)
 
På afton/kvällen var vi bjudna på kalas då mitt kusinbarn fyllde år. Dom hade supersöta kaninbebisar och både jag och Malte blev lite sugna på ta hem en, men det blir nog en ny katt snart istället. Tror tyvärr inte Bosse kommer att komma hem:(
 
Började känna mig piggare och må bättre under dagen, men när vi sitter i bilen hem från kalaset får jag migrän.
Alltid när jag får migrän börjar det med att jag tappar delar av synfältet och tar jag alvedon direkt när jag känner det, så brukar huvudvärken bli lindrig, men nu hade jag inte med mig alvedon, men tog direkt vi kom hem. 
 
Fick fruktansvärd huvudvärk på kvällen, otäck huvudvärk och just innan jag somnar, så känner jag att armen domnat bort. Jag tänkte att näe nu får jag en stroke också, kommer nog inte vakna mer. Armen domnade nog bort för att jag låg på den:) Och jag vaknade då imorse och livet kändes lite lättare.
 
Torsdag: (idag)
Brorsan ringde imorse och frågade om jag ville följa med ut på en morgonpromenad, vilket jag gjorde:)
Bra start på dagen:)
 
Sen fick vi besök av Lena och Gunnar som kom med fika:) Trevligt:)
Efter det åkte jag och brorsan upp till stan och åt lunch.
Stadskällaren. Gott!
 
När jag kom hem svirade jag om och Bettan kom och hämtade mig, sen for vi på gymmet:) Körde Ben idag och det kommer att kännas imorgon:) Över en vecka sen jag körde ett ordentligt benpass sist:)
 
Känner att livet börjar återvända, så skönt! 
 
Jag har sagt det förr, men säger det igen! Jag vill och behöver posetiv energi just nu, så ge fan i att berätta för mig om folk som dött i cancer eller vad jag ska och inte ska göra! Finns ingenting posetivt för mig att höra sånt!!!
 
Och tack och lov så ger dom allra flesta mig bra energi!♥♥♥ Tack och Hej leverpastej.
 

Kommentarer
Postat av: Ida

❤❤❤

Svar: ♥♥♥
evelina lundmark

2018-06-07 @ 20:49:56
Postat av: Jolla

Ett skepp kommer lastad med posetiv energi och styrka tack och hej leverpastej❤️

Svar: ♥♥♥
evelina lundmark

2018-06-07 @ 22:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0