Helgen.

Avslutade torsdagen med att vara argare än jag någonsin varit och då kan jag lova att jag var arg!
 
Gick in på facebook och fick en riktig jäkla käftsmäll av en så kallad facebook vän. 
Personen i fråga hade skrivit ett inlägg om hur man påvärkas av en cellgiftsbehandling. Det stod bland annat:
 
Efter en behandling av cellgifter är det sant att det tar flera år tills du känner dig levande igen...
 
Med biverkningar av kemoterapi och strålning kommer du aldrig att vara 100 % eftersom ditt immunsystem är svagt.
 
Sen stod det en massa annat skit...
 
På riktigt en "vän" som skrivit det och som visste att jag skulle se det!!!!
 
Jag säger bara fuck you! Det där gör mig bara starkare!!! Känner mer en någonsin att jag ska bekämpa den här skiten och komma ut starkare en någonsin!!!!!!
 
Nog med negativt! Helgen har varit toppen!:)
 
Fredag:
 
Va upp på fredagsfikat på caparol, sen for jag och Bettan till gymmet. Känns bra, när kroppen börjar vakna till liv:) 
Men sjuk träningsvärk i benen har jag haft:)
 
Sen for vi till mig och gjorde lunch och brorsan kom över och åt med oss.
Halloumiburgare:)
 
Vi sa hejdå till Bettan som skulle åka utomlands en vecka, det är hon så väl värd♥ Hur jag nu ska få mig iväg och träna, men det ska nog gå:)
 
Jag och brorsan for och hälsade på farmor:)
Vi drack kaffe och pratade:)
 
På kvällen var vi bjudna på grillat hos mina föräldrar.
Gott och trevligt!:)
 
Lördag:
Startade morgonen med en rejäl frukost.
När jag mår så pass bra som jag gör nu, så äter jag gröt:)
 
Sen blev det en prommis med mamma och Thelma.
 
Vi var bjudna till min farmor på middag, röding och potatis, så gott!:)
 
Melvin och Stor-Simon har köpt var sin ny radiostyrd bil, så när vi kommit hem var dom ute och körde:)
Malte fick köra en av Melvins gamla.
 
Dom gick riktigt hårt.
 
Jag fick provköra en gång och det blir nog aldrig mer:) Den voltade nästan direkt.
 
Söndag: (idag)
Efter frukost, blev det en morgonpromenad med mamma och Thelma.
 
Underbart väder idag och Malte ville såklart bada:)
Vi njöt vid poolen där vi även blev bjudna på lunch. 
Vi sa hejdå till brorsan som skulle återvända till Stockholm, riktigt kul att få träffa han i några dagar:)
 
Sen for vi på öppet hus på brandstationen:)
Provsatt i brandbilen.
 
Malte provar brandslangen:)
 
Melvin provar brandslangen.
 
Melvin, Tilda och Tim.
 
Malte.
 
Jag och Melvin åkte bandvagn:)
 
När vi kom hem var jag tvungen att vila en stund, medans Simon gjorde middag:) 
Efter det var vi ute i stenrabatten och flyttade sten en stund och barnen tränade på stegra och hoppa med cyklarna:)
 
 
Ser ut att bli fint väder imorgon också:)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Lägger man ut sånt där så förtjänar man inte din vänskap. Du är så stark och du kommer att vara ännu starkare när du besegrat detta💪❤😘 #fuckcancer

Svar: Tack vännen♥♥♥
evelina lundmark

2018-06-10 @ 20:50:09
Postat av: Emma F

Tar bort "vänner" som lägger upp skit som bara suger energi, oavsett om på sin/min vägg. Från en som jobbat med cancerpatienter kan jag säga att långtidseffekterna varierar enormt så det går inte att ta någon annan sanning och applicera på alla. Så fortsätt tänka positivt 💖

Svar: Japp, redan borttaget:) Både på fb, telefonboken och livet! Jag vet att det är ju många som mår hur bra som helst trots att dom gått igenom cellgiftsbehandling:) Men det är bara synd att det negativa man hör och läser biter sig fast lite hårdare i skallen en det posetiva:( Men nu hoppas jag på att slippa möta en massa bullshit:) Och just nu känner jag mig hur pigg som helst och är ändå mitt uppe i eländet:) Tack♥
evelina lundmark

2018-06-16 @ 19:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0