Jag är inte min sjukdom.

Just nu känner jag mig frisk, pigg och glad, med undantag för vissa tillfällen:
 
När jag ser mig själv i spegeln blir jag såklart påmind, då jag numera ser ut som skalleper;)
 
När jag ser hur vissa människor tittar på mig:(
 
Jag vet inte säkert? Men det känns ibland (kanske bara i mitt huvud) som att vissa människor undviker mig!? Kanske är det jobbigt för vissa? Dom vet inte vad dom ska säga? Men hej! kan man väl säga!? Eller? Sen till dom som inte vet vad dom ska säga, prata med mig som vanligt! Jag är fortfarande jag! Folk behöver inte ens säga något om min sjukdom! För jag är jag, bara med mindre hår för tillfället:) 
 
Okej, första veckan efter behandlingen kanske jag inte bara är jag, då kanske jag är några fler personer eller någon annan!? Vet inte riktigt!:)
 
Här kommer en sammanfattning av senaste dagarna:
 
Fredag:
 
 
Va upp på Caparol på fredagsfika, alltid lika trevligt att träffa kollegor och surra en stund:)
 
Sen for jag och Bettan till gymmet.
 
Uppvärmning med roddmaskinen, inte alls tokigt:)
 
 
 
Satte Simon i lite arbete då han hade ledig fredag:)
 
Underbart väder!
 
Kvällsmatch i crocket.
 
Lördag:
Coop Forum hade ordnat en springtävling för barn (vårskuttet), som Melvin och Malte sprang.
Taggade grabbar:)
 
Malte.
 
Melvin (kom 2:a, men nu var det ju inte en sådan tävling, men han kom 2:a:)
 
Malte tog en liten omväg:)
 
Medalj och diplomutdelning.
 
Sen åkte vi till mina föräldrar och hjälpte till med poolen.
Byte av liner.
 
Malte först med att doppa sig:)
 
Nu är poolen fylld och jag hoppas på att snart kunna kasta mig i :)
 
När Simon kom hem från jobbet, blev vi bjudna på grillat:)
 
Söndag:
Malte fick sova hos mina föräldrar natten till söndag, så söndagmorgon låg jag och drog mig, steg upp åt frukost i lugn och ro, såg nyhetsmorgon. Sen fick jag ett städil, så jag passade på att städa Maltes rum, då han inte var hemma. När jag gick för att hämta Malte, var det lagom till lunch, så då blev vi bjudna på grillade parisare av mappa:)
 
På afton åkte jag och Bettan till gymmet och tränade.
 
Sen blev det en lugn hemmakväll. 
 
Måndag:
Cyklade emot Bettan, som cyklade från stan, möttes upp i bergsbyn. Numera vågar vi inte cykla ovanför bergsbyn, då det har setts en björn där, så vi måste cykla in i bergsbyn. Vi cyklade förbi mig och tog en kopp kaffe, innan vi cyklade vidare till gymmet. Efter ett bra pass cyklade vi till Ica och köpte med oss lunch hem.
 
Så skönt med mat som är klar och bara att äta:)
 
Efterrätt:)
 
När Simon kommit hem från jobbet, fick han ställa sig vid grillen:)
 
Tror vi nyttjat grillen mer i år, en vi gjorde under hela förra sommaren.
 
Tisdag: (idag)
Var så trött, så trött när jag vaknade i morse! Malte väckte mig strax innan 6 och jag brukar vanligtvis vara morgonpigg, men inte denna morgon! Vet inte hur länge jag låg och slumrade till innan jag vaknade ordentligt! Tänkte att det här blir nog en tung dag, men icke! Har faktiskt varit ovanligt pigg, inte ens behövt en vilopaus:)
 
Åt frukost och gjorde mig klar!
Malte ville också sminka sig:)
 
Vill vara som mamma♥
 
Vilken snygging:)
 
Sen åkte jag för att hämta upp mamma från hennes jobb och vi skulle göra lite ärenden på stan:)
En kaffe han vi med också:)
 
Efter jag kommit hem har jag stökat på ute.
Målat lite:)
 
Simon har lagt klart plattorna nedanför altanen:)
 
 
Här kan jag ligga i skuggan och lyssna på pod:)
 
Grillat till middag idag igen:)
 
Imorgon skickar jag iväg äldsta sonen till Rhodos med sin mormor och morfar♥ Kommer att sakna han såklart, men dom kommer att få det superhärligt!! Och jag tror att vi som måste vara hemma också kommer att få det härligt med sol och värme:) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vickan

Vad fint det blev i trädgården. Vi måste komma och hälsa på snart då vi är friska från förkylningen. 😊

Svar: Bara att komma:)
evelina lundmark

2018-06-03 @ 16:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0