GLAD Påsk!:)

Trodde verkligen inte att det skulle bli en glad påsk för min del:/ I mitt förra inlägg skrev jag ju att jag kände mig glad och lycklig, men det fick jag snabbt äta upp!
 
Jag hade min årskontroll den 11/4 i Umeå, mammografi och ultraljud.
Mammografin såg bra ut, sen skulle dom göra ultraljud... Jag var så sjukt nervös...
Först kollade dom mitt "friska bröst" och det såg bra ut, så då kände jag att jag kunde andas ut lite. För läkaren har tidigare sagt att jag har fått sådan behandling på mitt bröst som jag hade cancern i, att det borde verkligen inte vara någon risk att det kom tillbaka i det bröstet, med all stråling och så.. 
 
Men när dom kollar det högra bröstet så märker jag att hon kollar väldigt mycket på samma ställe, jag blir alldeles kall och känner direkt att cancern är tillbaka. Jag frågar vad som är fel och dom svarar att dom hittat en förändring och skulle vilja ta ett prov (biopsi). Jag känner direkt hur mitt liv rinner bort, hamnar i något slags chocktillstånd. Dom skulle skicka ett snabbprov som jag skulle få veta redan dagen efter, så jag fick en tid hos läkaren på fredagen. Det andra provet som dom granskar skulle ta minst fem dagar.
 
Jag mådde så sinnessjukt dåligt av att gå och vänta på besked. Omänskligt! Tortyr!!
 
På fredagen träffade jag läkaren, som tyvärr inte kunde ge något tydligt besked. Han sa att dom inte hittat några cancerceller, men att dom tyckte att cellerna såg lite konstiga ut...
 
Fick en ny tid på tisdag den 16/4. Helgen var fruktansvärd! Men jag försökte träna och så, men jag mådde inte bra! Jag for och jobbade på måndagen för jag tänkte att gå hemma och grubbla, då blir jag galen!
 
Simon och mamma följde med till läkaren på tisdagen. Jag trodde det bästa beskedet jag kunde få var att cancern var tillbaka, men inte har spridit sig! 
 
Men när läkaren kom in sa han att det var en helt ofarlig binvävsknuta! Jag trodde knappt det var sant, både jag, mamma och Simon kramade om läkaren:) Jag frågade flera gånger om han var helt säker??!! Och det var han:) Jag hade sagt innan att om jag skulle få något posetivt besked skulle jag direkt åka och köpa champagne, vilket jag såklart gjorde:)
 
Så vi firade på våran inglasning:) Familjen, mina föräldrar, svärföräldrar och Bettan:)
 
Så glad:)
 
 
Och vilket väder vi haft! Njut!
 
 
Melvin och Malte var påskgubbar:)
 
 
Så himla varmt:)
 
Njuter i solen efter en löpartur:)
 
Igår firade vi igen:) 
Att jag fick ett bra besked och att brorsan fått nytt jobb i stockholm:)
 
 
Sen blev det gomiddag:)
Mumsfillibabba:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Älskade vännen❤❤❤ Du har all rätt i världen att fira livet med bubbel varje dag😘🥂

Svar: Tack♥♥♥ Och du med! Vi får ta en bubbelkväll snart tycker jag!:)♥
evelina lundmark

2019-04-22 @ 05:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0