Simon´s 40-årsfest.

Det är inte helt lätt att ordna en överaskningsfest för någon man bor ihop med, men tycker att det lyckades ganska bra:)
 
Min plan för dagen var att vi skulle vara hemmavid på förmiddagen, att Simon skulle åka och träna innan lunch och jag efter lunch. För då hade jag tänkt packa saker vi skulle ha med, medans han var och tränade. Han brukar i normala fall aldrig säga nej till att fara och träna, så döm om min förvåning när jag säger: Ska inte du fara och träna nu innan lunch för jag och Bettan skulle träna vid 13-tiden. Han svarar: Nej, tror jag ska ta en vilo idag. Jag lyckas i varje fall få han att fara och handla lite mat, så snabbt han jag packa in det viktigaste i bilen (typ sängkläder och sånt:) Jag skulle ju i själva verket inte heller träna, utan åka och hämta Bettan och köra ut till sjöbotten och förbereda inför festen.
 
Simon skulle bli upphämtad vid 14,45 så vid 14,30 ringde jag till han och sa att han skulle gå in i datarummet och kolla efter ett brev som han fick öppna.. Där stod det: Trodde du att du skulle komma undan...
 
Du har från och med nu 15 min på dig att:
 
*packa för att vara borta ett dygn (glöm inte badkläder)
*säga åt barnen att göra sig klara (behöver inte packa åt dom)
*Dricka en kall öl
 
Strax efter 15 anlände han till festen där alla redan var:)
 
Barnen fick åka med min pappa hem igen, det var han som skjutsade hit Simon.
 
Vi började med en fördrink rabarberslush och tilltugg som Simons syster Vickan ordnat. Supergott!
Sen drog vi igång med tävlingar.
 
Det var två lag.
Först skulle varje lag få upp en fisk..
När dom fått upp en fisk skulle tre ur varje lag köra en runda runt en brygga med Sup-brädan.
 
När dom gjort det skulle dom träffa fem stycken kubbar.
 
När dom fått ner alla fem fick dom fortsätta till det sista som var att ta sig ut på bryggan och bygga ett pussel. Det lag som först var klara med pusslet vann.
 
Vi bjöd på grillade hamburgare till middag.
 
Sen var vissa ut med Sup-brädorna.
Endel badade.
Vi hade så sjukt tur med vädret!
 
Vi tävlade lite till, vissa mer aggresivt en andra;) Kändistavlan.
 
Vi pratade, körde lite musikquiz och hade det supermysigt♥
 
Tjejerna♥
 
Killarna♥
 
Syskonen Berglund♥
 
Sist men inte minst blev det ett kvällsdopp..
Ser härligt ut va!?
 
vs
 
Hur det kändes:))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0